Aviseringar
Rensa alla

Vår ståtliga statsminister bemöter kritik från en förvirrad och enkelspårig Sverigedemokrati


Ämnesstartare

Om Jimmie är något så är han reaktionär. Vad det betyder är att han drivs av nostalgi. Och är förvirrad över vad som är problemet till det lidande som är omkring honom. Jimmie är en väldigt hygglig kille, men hans tankar är lika förvirrad som vilken fascist innan honom har varit. Fascister är inte nödvändigtvis onda, vad det handlar om är förvirring. Hitler exempelvis, trodde att problemet i kapitalismen hade med judarna att göra. Så alla problem som kapitalismen skapade, skyllde Hitler på judarna och inte på kapitalismens krafter. Hitler tyckte exempelvis att människor inte ska tjäna pengar, utan att pengar ska tjäna människor. Det är en väldigt fin åsikt, många inom vänstern skulle hålla med honom, skillnaden är att för Hitler så skulle det kunna lösas genom politik riktat emot Judarna. 

Det är därför fint att se konservativa som bemöter Jimmies förvirring på ett bra sätt. 


   
Citera
Ämnesstartare

"Nej, Åkesson skyller inte på invandrarna. Ska det vara så svårt att förstå det? han säger det ju rakt ut! Åkesson skyller på regeringen och den extrema invandringspolitiken som gör att vi tar emot långt fler invandrare än vi klarar av."

Kanske någon SDare kommer säga. Om vi nu reflekterar lite på detta påstående, så blir det tydligt att även om det är en skillnad. Så är problem beskrivningen fortfarande densamma, "vi tar emot långt fler invandrare än vi klarar av". Detta är en myt, det är ett psudoproblem. Och det är det som gör fascister till fascister. Man drömmer sig tillbaka till ett samhälle innan kapitalismen, men förstår inte att om det är något vi vet så är det att historien går framåt aldrig bakåt. Det är vad som skiljer en intelligent konservativ från en reaktionär. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Jag måste säga, allt sverigedemokrater sagt stämde nu med reslutatet i handen. Aldrig att jag stödjer borgarna eller sossarna. Jag kommer för ALLTID att rösta på Sverigedemokraterna och de va helt ärligt mycket av de här klippet som fick mig att inse det. Reinfeldt ser inte verkligheten och lyckas man blunda NU när halva Stockholm brinner.. Hur kan en sådan man leda Sverige?"

Kanske någon SDare kommer säga. Ironin är såklart att SD kommer stödja borgare. Så en röst på SD är ett garanterat stöd för Moderaternas politik. Om SD höll med vänsterns så skulle SD inte vara SD utan ett vänsterparti. Det säger sigsjälv .... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Alltså...Fredrik..,det har invandrat en massa människor till Sverige på kort tid...dessa människor med främmande kultur har sedan klumpat ihop sig i våra större städers förorter...är du med mig på det så lågt Fredrik?...nå...dessa människor som till stor del saknar både jobb och framtidstro..bränner bilar, misshandlar och våldtar. Så enkelt är det...det går inte att förklara med annat än att flyktingpolitiken är och har varit helt galen...detta inser alla sk. vanliga människor SD:are eller ej..!"

Kanske en SDare kommer säga. Måste jag säga annat än att det i grunden är en förvirring kring vad problemet är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Båda han och hitler är opportunister. Hitler var dock småschzofren, men det kommer nog med tiden till jimmie 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker debatter med Jimmy är mkt underhållande att se på! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tardig


   
SvaraCitera

var det inte du som skrev att om man vill rösta på moderaterna kan man lika gärna rösta på sd, och nu hyllar du vår statsminister..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: småschzofren

Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen:

Galen

Vad nu..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad är en småschzofren?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inte säga att jag sympatiserar med SD men uppenbarligen så har vår invandringspolitik misslyckats totalt i vissa områden om sverige. Annars hade det inte sett ut som de gjorde. 

Jag tycker däremot att vi ska låta bli att låta religiösa komma till sverige. Religiösa vidskepliga intoleranta personer, som majoriteten av både muslimer och kristna är, ska inte få bo i sverige om dom inte bekänner sig som ateister. Religio är ett virus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte om du är seriös nu eller bara trollar idogt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
Båda han och hitler är opportunister. Hitler var dock småschzofren, men det kommer nog med tiden till jimmie 

Jag är också småschzofren är det dåligt? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: Kan inte säga att jag sympatiserar med SD men uppenbarligen så har vår invandringspolitik misslyckats totalt i vissa områden om sverige. Annars hade det inte sett ut som de gjorde.

Feltänk enligt mig. 

Patrick: Jag tycker däremot att vi ska låta bli att låta religiösa komma till sverige. Religiösa vidskepliga intoleranta personer, som majoriteten av både muslimer och kristna är, ska inte få bo i sverige om dom inte bekänner sig som ateister. Religio är ett virus.

Det stämmer att intolerans bara kan mötas med intolerans. Men religion är något väldigt härligt om det görs på rätt sätt så. Då bör fokus vara på intoleranta i så fall. Sedan så är religösa också människor, och bör därför ha samma rättigheter som andra människor. Religon må vara ett virus, men människor är fortfarande människor. Och det är människor som får medborgarskap i en nation. 


   
SvaraCitera