Aviseringar
Rensa alla

Var till apoteket idag


Ämnesstartare

När jag sade att jag skulle hämta ut "Gabapentin" log herrn bakom disken lite lustigt.

De hade den inte i rätt förpackningsstorlek, eller ja, de skulle ha enligt datorn; men när den inte fanns ursäktade han det med: "visst ja, den sålde vi igår" (uppenbar lögn eftersom allt registreras direkt)

Så apotekaren tog en burk med dubbel mängd, plockade ur hälften, strök över "100 kapslar" och skrev dit "50" istället.

Tyckte det var ett märkligt åtagande, tur att jag har frikort, för han "tog betalt" för ett hundrapack ändå.

Gissar på att han själv hade plockat på sig den där försvunna förpackningen och de övriga 50 hamnade nog i egen ficka. Blir glad av korrupta farmaceuter [smile]

Diskussion: Hur skall jag frisera mitt skägg?


   
Citera
Ämnesstartare

Karen Eliot:

Gissar på att han själv hade plockat på sig den där försvunna förpackningen och de övriga 50 hamnade nog i egen ficka. Blir glad av korrupta farmaceuter

[love]

Klockrent.

Karen Eliot:

Diskussion: Hur skall jag frisera mitt skägg?

Hur stort skägg pratar vi om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Hur stort skägg pratar vi om?

Mellan 7-10cm långt, nästintill helskägg, kinder mellan polisong och mustasch är rätt kalt.

(lyckades inte ta någon rättvis bild, så får duga med beskrivning)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karen Eliot:

Mellan 7-10cm långt, nästintill helskägg, kinder mellan polisong och mustasch är rätt kalt.

Jag tror du bör låta det växa för att nå det som buddisterna brukar kalla för nirvana eller pali nibbâna men jag väljer att kalla Billy Gibbonsskägget.


   
SvaraCitera
Paseo

Men detta kan du inte bara hålla käften om!
Jag hade låtit den där gubben få höra ett o annat, ja i en trevlig ton förstås till en början.

Hur kunde du ba låta han göra så? Du är som min mamma jung!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Jag tror du bör låta det växa för att nå det som buddisterna brukar kalla för nirvana eller pali nibbâna men jag väljer att kalla Billy Gibbonsskägget.

Problemet är att det börjar se lite ovårdat ut, vet inte om jag gillar det riktigt

Hm, behöver nog en barberare, senast jag putsade det blev det alltför kort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Hur kunde du ba låta han göra så? Du är som min mamma jung!!!!

Annars hade jag inte fått min medicin som skulle tagit slut imorgon.

Tyckte mest det var kul, är ju inte direkt narkotika och han lär bli påkommen förr eller senare om han gör det kontinuerligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karen Eliot:

Problemet är att det börjar se lite ovårdat ut, vet inte om jag gillar det riktigtHm, behöver nog en barberare, senast jag putsade det blev det alltför kort

Sikta på ett Clintanskägg då, mer av en vildvuxnare, manligare stubb.

Paseo:

Men detta kan du inte bara hålla käften om!Jag hade låtit den där gubben få höra ett o annat, ja i en trevlig ton förstås till en början.Hur kunde du ba låta han göra så? Du är som min mamma jung!!!!

Varför? Ska inte farmaceuter ha rätt till det som dr Laban skulle kalla kemisk glädje, den enda sanna glädjen?


   
SvaraCitera
Paseo

Karen Eliot:

Tyckte mest det var kul, är ju inte direkt narkotika och han lär bli påkommen förr eller senare om han gör det kontinuerligt

dazed:

Varför? Ska inte farmaceuter ha rätt till det som dr Laban skulle kalla kemisk glädje, den enda sanna glädjen?

Jag säger då allt högt!! Hade jag vart med om det näe då hade jag gått till ett annat apotek efter att ha gett han en rejäl uppläxning.
Det som stör mig är att lille jungis fick betala för ett 100-pack!!!! Katastrofalt. Vad apotekaren gör på sin fritid, ja det får han no skylla sig själv för va.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Det som stör mig är att lille jungis fick betala för ett 100-pack!!!! Katastrofalt. Vad apotekaren gör på sin fritid, ja det får han no skylla sig själv för va.

Nej det fick han inte, läs för bövelen.


   
SvaraCitera
Paseo

dazed:

Nej det fick han inte, läs för bövelen.

Joho det gjorde han ju!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Det som stör mig är att lille jungis fick betala för ett 100-pack!!!!

Betalar ingenting på apoteket pga högkostnadsskyddet, men priset står ändå på lappen de sätter på förpackningen, därför lade jag märke till det

Om det kostat hade jag protesterat


   
SvaraCitera

wtf[tard]


   
SvaraCitera

Paseo:

Det som stör mig är att lille jungis fick betala för ett 100-pack!!!!

det som stör mig är att staten fick betala för ett hundrapack


   
SvaraCitera
Paseo

Karen Eliot:

Betalar ingenting på apoteket pga högkostnadsskyddet, men priset står ändå på lappen de sätter på förpackningen, därför lade jag märke till detOm det kostat hade jag protesterat

Mmm jaha okej fattar!!!
Fast jag skulle ändå sagt det


   
SvaraCitera