Aviseringar
Rensa alla

Vara borta från sin partner


Ämnesstartare

Ska på Språkresa till sommaren, och är egentligen inte alls exalterad över det längre, ju närmare den kommer ju ängsligare blir jag.
Mycket över att jag kommer sakna familjen och vännerna. Men även över att jag ska vara borta från min kille.
Språkresan är i 2 veckor, vet att det egentligen inte är länge. Och att jag är lite cheesy[n]
Men vad har du för tips för hur man gör med saknaden? eller har du varit med om samma?


   
Citera
Ämnesstartare

använd skype eller ring
åk inte om du inte vill det är ju ditt val [wink]


   
SvaraCitera

tutan95:

Men vad har du för tips för hur man gör med saknaden? eller har du varit med om samma?

Hej!

Jag har haft ett långdistansförhållande och vi var ifrån varandra mer än två veckor kan jag lova...Det är jobbigast i början, men försök att inte tänka så mycket på att du saknar honom. Njut av språkresan och umgås så mycket som möjligt med andra människor.

Sedan kanske ni har möjlighet att prata över Internet under tiden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo då, internet och telefon finns ju alltid. men det blir ju inte samma sak om ni fattar ad jag menar 🙂


   
SvaraCitera

tutan95:

Jo då, internet och telefon finns ju alltid. men det blir ju inte samma sak om ni fattar ad jag menar 🙂

Nej det förstår jag, men saknad är faktiskt en bra känsla i ett förhållande. Om du verkligen känner att du saknar honom när du är borta, så vet du iallafall att du är riktigt kär. Det blir ju samma sak för honom. [smile]


   
SvaraCitera

Tycker att det är skönt att vara ensam. Mysigt att få sakna lite. [crazy]


   
SvaraCitera

Det är jätte jobbigt att vara ifrån varandra, ja.
Men tänk på att ni kan ha mysigare när du kommer hem sen igen för då har ni saknat varandra så mycket.
Ring honom på skype varje dag.
Det kommer att bli bra! Kram [smile]


   
SvaraCitera

tutan95:

Språkresan är i 2 veckor, vet att det egentligen inte är länge. Och att jag är lite cheesy

men det kommer ju bli skitkul! Du kommer inte hinna sakna honom, haha.

Nej men två veckor är ingenting.


   
SvaraCitera

tutan95:

Språkresan är i 2 veckor, vet att det egentligen inte är länge. Och att jag är lite cheesy
Men vad har du för tips för hur man gör med saknaden? eller har du varit med om samma?

två veckor är inte alls mycket[tired] så sluta fjanta dig nu. Förstår att man saknar varandra men ibland kan det vara bra att komma ifrån varandra lite, jag träffade inte min kille på lite mer än två månader och det var ganska jobbigt men vi klarade det, om man är starka tillsammans så klarar man allt.
Åk på språkresan och ha kul. Din kille kommer ju inte försvinna bara för du är borta ett tag. Ni kommer ju träffas snart igen och ni kan ju prata via data, internet eller nått annat. Det ordnar sig ska du se, oroa dig inte. Man kan ju inte vara tillsammans varje dag, ibland måste man vara borta från varandra och man måste försöka hantera saknaden.
Så va stark! du vet att du klarar det! Din kille kommer vänta på dig när du kommer hem och det kommer bli toppen!


   
SvaraCitera
gulan

tutan95:

Språkresan är i 2 veckor

jag känner lika dant fast jag ska vara bort i mer än en månad.. jag har långdistans förhållande så två veckor är vardagsmat fast jag håller med om att det är jobbigt..

skype[y]


   
SvaraCitera

tutan95:

Språkresan är i 2 veckor, vet att det egentligen inte är länge. Och att jag är lite cheesy

Ja... En kort tid som fladdrar förbi. Två veckor är, förlåt, ingenting.
Det är förmodligen bara bra för dig att stå lite på egna ben. Se positivt på erfarenheten.

tutan95:

Men vad har du för tips för hur man gör med saknaden? eller har du varit med om samma?

Åk, sysselsätt dig och ha roligt!
Du kommer träffa dina nära och kära igen, oroa dig inte.


   
SvaraCitera

Ifall ni inte litar på varandra så funkar det ju inte ;/ :p
Men ifall ni inte är sådanna så då är det bara bra.. att vara ifrån den personen som alltid kommer vara där kan vara lite skönt att liksom andas annan luft, sedan när ni kommer tillbaka så har ni sketbra sex 🙂


   
SvaraCitera
smisk

Mmm var borta från pojkvännen 2 veckor över jul, klarade det genom att tänka på hur kul det ska bli att ligga sen. Brukar funka väldigt bra för mig.


   
SvaraCitera