Aviseringar
Rensa alla

Varannan chipspåse är helt smaklös


Ämnesstartare

Är det någon annan som har märkt/varit med om/tänkt på att typ varannan chipspåse man köper inte smakar någonting överhuvudtaget? Varför är det så? Så jävla störigt. Jag köper alltid OLW:s grillchips, dem är det alltid så med. Ibland smakar dem jättekryddigt och gott och ibland är dem helt smaklösa och skitäckliga.


   
Citera

Brukar inte smaka på chipspåsarna.


   
SvaraCitera

ja. vissa smakar sand tycker jag [sad]


   
SvaraCitera

Men köp två påsar och blanda dom då? [sad]


   
SvaraCitera

vilken underbar statistisk undersökning du fört! hoppas du hinner publicera innan du blir fet och ingen respekterar dig längre.


   
SvaraCitera

beror troligtvis inte på chipsen i sig, utan dig. t.ex. hur hungrig du är, när du åt chips senast, din sinnesstämning.


   
SvaraCitera

ska köpa chips med god smak idag tror jag
lantchips, de kan man lita på [blush]


   
SvaraCitera

nej men det brukar alltid vara gott sen får man värsta äcklig eftersmak[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burrito:

nej men det brukar alltid vara gott sen får man värsta äcklig eftersmak

Tycker snarare att av dem goda chipset får man god eftersmak och av dem äckliga (asså dem smaklösa) får man ingen eftersmak alls..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sunk:

beror troligtvis inte på chipsen i sig, utan dig. t.ex. hur hungrig du är, när du åt chips senast, din sinnesstämning.

Nä? :/ så stor skillnad kan det ju inte vara? är oftast i samma sinnesstämning när jag ska äta chips de typ 12 gångerna om året jag gör det... sugen-på-chips-stämningen X)


   
SvaraCitera
Vippen

djurrättaren:

Är det någon annan som har märkt/varit med om/tänkt på att typ varannan chipspåse man köper inte smakar någonting överhuvudtaget? Varför är det så? Så jävla störigt. Jag köper alltid OLW:s grillchips, dem är det alltid så med. Ibland smakar dem jättekryddigt och gott och ibland är dem helt smaklösa och skitäckliga.

Kollat bäst före datum? Ibland kan man få tag på mindre färska chips och smaken blir därefter. Sen tror jag även det kan vara så att när kryddningen sker på fabriken så kan det bli ojämnt fördelat. Vet inte om det är så men bara en tanke.

Sen framförallt beror det på hur hungrig du är och om du ätit något innan. När jag är hungrig och börjar äta chips så smakar de 10-20 första chipsen helt underbart (oftast). Sen blir smaklökarna mättade, stumma på något vis av allt salt och aromer.


   
SvaraCitera

djurrättaren:

så stor skillnad kan det ju inte vara?

vad skulle det annars vara?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vippen:

Kollat bäst före datum? Ibland kan man få tag på mindre färska chips och smaken blir därefter. Sen tror jag även det kan vara så att när kryddningen sker på fabriken så kan det bli ojämnt fördelat. Vet inte om det är så men bara en tanke.Sen framförallt beror det på hur hungrig du är och om du ätit något innan. När jag är hungrig och börjar äta chips så smakar de 10-20 första chipsen helt underbart (oftast). Sen blir smaklökarna mättade, stumma på något vis av allt salt och aromer.

Nä, det kanske är det. Ska kolla nästa gång.

Och ja, håller med om det sista du skrev också. Brukar vara så för mig med.


   
SvaraCitera
Vippen

djurrättaren:

Nä, det kanske är det. Ska kolla nästa gång.Och ja, håller med om det sista du skrev också. Brukar vara så för mig med.

Aa gör det.

Hah, då är det inte bara jag då [smile]


   
SvaraCitera

Har du varit ute på en lång promenad, kommer hem, sätter dig i soffan och öppnar en oöppnad påse grillchips så blir det nog godare 😉


   
SvaraCitera