Aviseringar
Rensa alla

Vardagsöl


Ämnesstartare

Har ni något tips på en lättdrucken, snäll och billig vardagsöl som kan drickas enbart för välbehagsruset vid lägre mängder alkohol?

Alltså ingen öl som dricks för en fylla.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Lite off topic, men.

Vad är värst samt närmast alkoholism, att dricka öl 2 gånger i veckan för ett välbehagsrus eller att den svenska varianten då man dricker sig snorfull och spyr på helgen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folköl, alla sorter.
Odins, hackenberg, martens, crocodile, three hearts, norrlands, carlsberg, pripps, falcon, heineken m.m.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Vad är värst samt närmst alkoholism

Inget av alternativen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alabama Rocker:

Odins, hackenberg, martens, crocodile, three hearts, norrlands, carlsberg, pripps, falcon, heineken m.m.

[y]

Jag antar att det är anledningen till att folköl finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alabama Rocker:

Odins, hackenberg, martens, crocodile, three hearts, norrlands, carlsberg, pripps, falcon, heineken m.m.

Någon speciell som du tycker om extra mycket? Jag har inte smakat alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du vill lägga ut lite pengar så är straopramen ett alternativ [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag skulle dricka lite öl dagligen så skulle jag definitivt varierat mig.
Vad vill du ha?
En helt enkel "öl" - i så fall är det Carlsberg som gäller.
Om du bara vill ha en lätt läskande öl så ta en ljus amerikansk eller italiensk.
Lite mer godisöl kanske? Ale eller veteöl är ju mumsigt.
En mörk stout tycker jag kan vara tungt att dricka men det ska vara nyttigare har jag hört.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Har ni något tips på en lättdrucken, snäll och billig vardagsöl som kan drickas enbart för välbehagsruset vid lägre mängder alkohol?

Kan rekommendera ett tyskt veteöl vid namn Weiherstephaner. Det är stört gott. Dricks kallt och ev. med lite citron, kostar en tjuga på systemet (för 50 cl). Alkoholhalten tror jag är 5,3% eller 5,4%.
Jag tycker det är helt underbart. Det är väldigt mjukt, inte alls beskt, och smakar lite bulldeg. Dock är det väldigt mättande, så det räcker med en eller som mest två.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Weiherstephaner.
Dricks kallt och ev. med lite citron, kostar en tjuga på systemet (för 50 cl). Alkoholhalten tror jag är 5,3% eller 5,4%.
Jag tycker det är helt underbart. Det är väldigt mjukt, inte alls beskt, och smakar lite bulldeg. Dock är det väldigt mättande, så det räcker med en eller som mest två.

Det låter toppen. Jag får kolla upp det.

Myksa:

Om jag skulle dricka lite öl dagligen så skulle jag definitivt varierat mig.

Nej, jag tänker inte dricka öl dagligen. Vardagsöl kan förmodligen missuppfattas som dagligen, men nej så blir det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att öl är svårt, alla har olika favoriter och jag är inte direkt någon finsmakare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillar Falcon, det passar bra till maten på något sätt. Om du vill ha ett snorbilligt öl och bor nära danmark så är det bara att köpa Odin-öl på lidl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Om du vill ha ett snorbilligt öl och bor nära danmark så är det bara att köpa Odin-öl på lidl.

Jag bor relativt nära Danmark, jag får kolla vad de har på lidl någon gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Jag antar att det är anledningen till att folköl finns.

[y] oh yes

Jellybeans:

Någon speciell som du tycker om extra mycket? Jag har inte smakat alla.

Odins Pilsner, billigt och gott.
Det hittar du på konsum, booyaa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alabama Rocker:

Odins Pilsner, billigt och gott.
Det hittar du på konsum, booyaa!

Tackar.


   
SvaraCitera