Aviseringar
Rensa alla

Våren är på väg (eller är den redan här?)


Ämnesstartare

El Guaje:

Egentligen är det väl mest känslan av att sommaren är på väg och alla planer man har inför den närmar sig. Men jag gillar när man får se torr och ren asfalt, känna att solen värmer igen och känna lukten utav vår. Men allt det där skulle väl i och för sig försvinna om det var sommar året om.

Fast du har nog rätt med att känna att sommaren närmar sig, hade man det jämt så skulle man nog inte uppskatta det lika mycket

Gillar iofs när man märker skillnaden mellan vår och sommar


   
SvaraCitera

Angeleyes:

Fast du har nog rätt med att känna att sommaren närmar sig, hade man det jämt så skulle man nog inte uppskatta det lika mycket

Precis! Därför behövs våren så man har en tid för längtan. Skulle till och med kunna tänka mig att acceptera hösten bara man blev av med vintern. Den är bara dyster och ställer till problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malmö och bort mot Höör just nu: Verkligen ösregn. I onsdags såg jag i Malmö en snöhög som var två meter hög och ca 5 meter i diameter (om inte mer). Nu för en liten liten stund sedan var det knappt något kvar av den. Så iafl. här känns det... våraktigt. Det känns inte som 2 veckor in i januari, utan det känns snarare som början på mars typ...

Det är... förvirrande. Läste att det skulle vara liknande i Göteborg också...


   
SvaraCitera

Storchen84:

Det är... förvirrande. Läste att det skulle vara liknande i Göteborg också...

Yes, i morse snöade det ganska mycket. När jag kollade ut genom fönstret kändes det som om jag var i fjällen.
Men nu har det regnat och gatorna är fyllda med vatten.


   
SvaraCitera

Storchen84:

Det är... förvirrande.

antagligen kommer det vara som förra vintern, det blir nästan vår sedan kommer en meter snö igen.

jag hoppas dock att det inte tänker snöa igen förrän i december.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Värmen kanske är på väg, men snön lär ju inte försvinna för än i mars iaf så vi är fortfarande stuck in winter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen:

snön lär ju inte försvinna för än i mars

Just nu verkar det som att det beror på i vilken del av sverige man bor. Men ok, förra gången jag var i Malmö hände exakt samma sak. Jag kom ner, det fanns massa snö, allt regnade bort, denna gången kom jag ner igen, massa snö, nu har det regnat bort igen, lol jävla jojjo-väder[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äckelpissvintern får gärna dra åt helvete idag [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartrockarpacket:

äckelpissvintern får gärna dra åt helvete idag

Varför just idag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

boondoggle:

ne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

lol jävla jojjo-väder

Såklart. Det är ju Malmö vi snackar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Varför just idag?

för då skulle jag bli så helvetes jävla glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer nog igen i Februari, brukar bli såhär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Kommer nog igen i Februari, brukar bli såhär.

Kanske det, men 8 dagar framöver är det iafl. snöfritt och temperaturen ligger dagtid på nån minusgrad, runt -10 som kallast på natten.


   
SvaraCitera