Aviseringar
Rensa alla

Varför?


Ämnesstartare

Varför dricker ungdomar Alkohol?


   
Citera
Ämnesetiketter

För att det är kul och allmänt förbättrar situationerna som man dricker alkohol i.
För att vissa kan dricka lagom så dom inte får skador/andra problem.

Därför [wink]


   
SvaraCitera

hmm. innan drack jag pga att alla andra gjorde det. Nu, sorgligt nog, för att få mina kvällar/nätter där jag mår bra, har roligt och framförallt, glömmer alla mina problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att de inbillar sig att det inte finns roligare saker att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Recent studies show att man inte kan ha kul utan att helt lamslå sitt centrala nervsystem med groteska kvantiteter alkohol av sämre kvalité [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att glömma alla problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag dricker inte[smile].
Gissar på att de flesta ungdomar gör det för att kompisarna gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skriver nämligen ett arbete i skolan om det här ämne, därför hade det vartit intressant att få höra andras åsikter [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SkaterDude:

Skriver nämligen ett arbete i skolan om det här ämne, därför hade det vartit intressant att få höra andras åsikter [smile]

Feel free att citera mig....

fistforfight:

Recent studies show att man inte kan ha kul utan att helt lamslå sitt centrala nervsystem med groteska kvantiteter alkohol av sämre kvalité [no-no]


   
SvaraCitera
Vision

Är man blyg osv. blir man "roligare" alkohol. Träffar lättare människor osv.. Mår man dåligt är det skönt med lite "lycka på flaska" så att man blir gladare, glömmer alla problem, och på ett eller annat sett flyr ifrån sig själv.[y]


   
SvaraCitera

För att alla andra gör det?
Och folk verkar tycka det är så man är social, allt blir så mycket enklare och roligare när man inte tänker klart eller nåt sånt. Tyvärr vet jag inte så bra med tanke på att jag själv inte dricker xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

creepy:

Jag dricker inte.
Gissar på att de flesta ungdomar gör det för att kompisarna gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

salem1:

dom inte får skador

man får visst skador. bl.a så blir ens omdöme sämre så snart alkoholen kommer in i kroppen. lite i början men mer ju mer man dricker.

sen kan det bli värre skador om man dricker för mkt, antingen lite fast ofta eller mkt fast färre gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att de inte kan säga nej. De är töntiga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag dricker inte längre, men när jag gjorde det var det främst för att bli mer social och komma över lite av min blyghet.


   
SvaraCitera