Aviseringar
Rensa alla

Varför?..


Ämnesstartare

mediakatt:

Jag tycker om att bruka en del illegal narkotika ibland. Jag uppskattar det och det får mig att må bra. Dessutom får jag ett par narkotikaklassade läkemedel utskriva, som är väldigt relaterade till att jag överhuvudtaget ska fungera ordentligt.

Jag ser inte hur det skulle vara miserabelt.

Okej Medaikatt.
Får du bieffekter (fysiksa eller psykiska) av illegala narkotikan?

Det är misserabelt att alla som köper narkotika troligtvis bidrar till att en/flera person(er) dödas och utnyttjas.

edit:
tack för ett seriöst och välformulerat svar. sånt uppskattas!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emopinglan13:

Finns knark man inte dör av

Vad skulle det vara för knark?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ArbetaMera:

Vad skulle det vara för knark?

[bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ArbetaMera:

varför skulle bruk av narkotika vara nice?

varför skulle det inte vara nice?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman:

varför skulle det inte vara nice?

för att folk dör av att man köper det.
Det är bara själviskt och tragiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ArbetaMera:

för att folk dör av att man köper det.
Det är bara själviskt och tragiskt.

[tired] helt ärligt mer tragiskt att lägga ner så mycket tid på att bry sig så pass mycket. Folk dör troligtvis lika mycket av annat man köper också. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman:

helt ärligt mer tragiskt att lägga ner så mycket tid på att bry sig så pass mycket.

ja jag tycker också det är tragiskt att du lägga ner så mycket tid på ditt knarkande att du inte orkar bry dig så pass mycket om andras liv.

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ArbetaMera:

Vad skulle det vara för knark?

WEED [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ArbetaMera:

Får du bieffekter (fysiksa eller psykiska) av illegala narkotikan?

Det beror väl på hur man definerar bieffekter. Jag får förväntade effekter, även om alla inte är de effekter jag eftersträvar. Men det ser jag inte riktigt som någonting som begränsar sig till just narkotika.

ArbetaMera:

Det är misserabelt att alla som köper narkotika troligtvis bidrar till att en/flera person(er) dödas och utnyttjas.

Det beror ju helt och hållet på vad man brukar för narkotika. Om jag till exempel skulle köpa cannabis som min kompis odlat hemma så kan det knappast anses leda till att någon dödas eller utnyttjas, inte heller om jag köper GHB som tillverkats av någon kemistuderande som vill ha lite extra pengar till hyran.

Sedan så anser jag att det är en risk om folk i regel tar så fort de köper varor som är importerade om de inte är mycket nogranna med att välja varor där de har god koll på produktionen. Barnarbete, slaveri, utnyttjande och rent utav död är inte särskilt ovanligt i många länder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej.

Man får pyskoser och det kan leda till att man tar självmord.
Man kan bli dödad för skulder
-hemlöshet
och som tidigare sagt: de som tvingas till att smuggla det.

[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ArbetaMera:

ja jag tycker också det är tragiskt att du lägga ner så mycket tid på ditt knarkande att du inte orkar bry dig så pass mycket om andras liv.

haha right [party] I alla fall, tycker du de e så fruktansvärt illa så gör något åt det istället för att sitta och skriva det på ett forum där ingen endå bryr sig i huvud taget [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman:

haha right I alla fall, tycker du de e så fruktansvärt illa så gör något åt det istället för att sitta och skriva det på ett forum där ingen endå bryr sig i huvud taget

jag gör det så ofta jag kan på gatorna.

Jo jag bryr mig om andra människor dvs -Ni-
sen behöver du inte bry dig om andra eller så, jag respekterar det och sen så tvingar jag inte dig att skriva i tråden.

-[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ArbetaMera:

Man får pyskoser och det kan leda till att man tar självmord.
Man kan bli dödad för skulder
Hemlöshet

Fast allt det där handlar ju snarare om problem som uppkommer vid missbruk, snarare än vid bruk. Jag tror inte att det är någon här som tycker att narkotikamissbruk är positivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Fast allt det där handlar ju snarare om problem som uppkommer vid missbruk, snarare än vid bruk. Jag tror inte att det är någon här som tycker att narkotikamissbruk är positivt.

Narkotika är trots allt beroendeframkallande så jag skulle tippa på att det är 85% chans att en som använder narkotika blir missbrukare

på grund av själva drogen men också på grund av Knarkets omgivning.
De som brukar narkotika- måste ju- på ett eller annat sätt umgås med folk som Brukar/mussbrukar narkotika(n)

låter det rimligt eller långsökt?

[cheers]

...tyvär så finns det dem som tycker att det är positivt- kan även vara knarkare själva som tycker det-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför ska man bara göra saker som är bra?


   
SvaraCitera