Aviseringar
Rensa alla

varför?!


Ämnesstartare

Alltså, jag är 13 år. Och jag vill verkligen ha sex. Min lista brukar säga att jag ska vara redo, men att jag inte får ha sex innan jag är minst 17. Men jag vill verkligen ha det! Hon borde inte lägga sig så mycket, men hon är VÄLDIGT överbeskyddande...[shake]


   
Citera

lista?


   
SvaraCitera

vilken lista? va


   
SvaraCitera

Menar du att din mamma sa så eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ehd igen:

lista?

Vad menar du?


   
SvaraCitera

blond12:

Vad menar du?

vad menar du??

blond12:

Min lista brukar säga att jag ska vara redo, men att jag inte får ha sex innan jag är minst 17


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Justforfun:

Menar du att din mamma sa så eller?

Ja, förlåt min mobil ändrar orden jag skriver ibland :/


   
SvaraCitera

Ha sex om du vill annars inte och SKIT I ALLA ANDRA [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

Ha sex om du vill annars inte och SKIT I ALLA ANDRA

Okej, tack


   
SvaraCitera

Men vänta tills du hittar någon vettig sexpartner och glöm inte skydd! Det viktigaste är att det känns rätt där och då, planera det inte för då blir det så jobbigt om du ångrar dig i sista sekunden 🙂


   
SvaraCitera

blond12:

Ja, förlåt min mobil ändrar orden jag skriver ibland :/

Det råkar inte vara en Iphone? [crazy]


   
SvaraCitera

Gör det bara med någon vettig. Du ska inte bara ta första bästa liksom.

Tänk på att det är ett minne för livet. Och livet är bra långt. 🙂

Och för guds skull använd skydd! Det finns en anledning varför folk tjatar om det! Kondomera mera liksom ^^

Jag skulle dock säga att du kan vänta lite. Ingen bråska liksom. De flesta brukar förlora sin oskuld mellan 16-25. Och tänk efter noga 😛

Men skydd i alla fall!


   
SvaraCitera

Lagligt får du ju ha sex efter 15 års ålder. Din mamma försöker antagligen bara skydda dig. Det är så vanligt att ungdomar har sex i tidig ålder och sedan ångrar sig, hon vill väl inte att det ska hända dig. Ju yngre man är desto lättare är det också att bli utnyttjad av äldre.

Tänk dig att du ska ha sex med en kille, ni ligger i hans säng och myser du tycker att det går för fort framåt. Klarar du att säga ifrån? Om han säger "Meh, vadå för fort, vi myser ju bara" och fortsätter och du känner dig obekväm, klarar du att resa på dig och säga "Nej, jag vill inte. Antingen accepterar du det eller så går jag härifrån nu." Skulle du klara att resa dig och gå även om det gått så långt att du tagit av dig trosorna?

Många som är så unga som du har inte det självförtroendet och den tryggheten att de vågar säga ifrån, att de kan ta att bli kallade för elaka saker och avvisade. Istället ger många efter för att bli omtyckta och få bekräftelse.

Det är nog allt det där din mamma vill skydda dig ifrån. Hon vill nog att du ska vara tillräckligt stark i dig själv så att du kan säga ifrån om det behövs.

Med det sagt så är sex ingen stor grej egentligen, jag tycker att alla ska få ha sex när de vill. Men det är viktigt att ingen blir kränkt eller utnyttjad.

Prata med din mamma. Resonera lugnt och sansat och diskutera fram och tillbaka. Låt henne förklara hur hon tänker, och förklara hur du tänker. Det är inte säkert att någon av er ändrar sig, men ni får kanske ökad förståelse för varann.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ampremier:

Gör det bara med någon vettig. Du ska inte bara ta första bästa liksom.Tänk på att det är ett minne för livet. Och livet är bra långt. :)Och för guds skull använd skydd! Det finns en anledning varför folk tjatar om det! Kondomera mera liksom ^^Jag skulle dock säga att du kan vänta lite. Ingen bråska liksom. De flesta brukar förlora sin oskuld mellan 16-25. Och tänk efter noga :PMen skydd i alla fall!

Okej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Det råkar inte vara en Iphone?

Jo en Iphone 4


   
SvaraCitera