Aviseringar
Rensa alla

varför är alla ateister så jävla arga på troende?


Ämnesstartare

jag är inte troende, men jag uppskatar tanken att ifall du levde ditt liv och det var riktigt dåligt och hämskt men du gorde ditt bästa med sitvationen och hjälpte dina med människor ska du få något finnt när livet tar slut.


   
Citera

Utav ungefär samma anledning som alla fanatiska extremister är så jävla arga på icke-troende, skulle jag tro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B bag:

jag är inte troende, men jag uppskatar tanken att ifall du levde ditt liv och det var riktigt dåligt och hämskt men du gorde ditt bästa med sitvationen och hjälpte dina med människor ska du få något finnt när livet tar slut.

Jag är inte troende men jag tycker det är väldigt störande när man verkligen gör reklam om man är det och varför men ska varadet och blah blah blah låt folk leva som dom vill trosom dom vill men försök inte övertyga andra att göra detsamma för då blir det såhär.


   
SvaraCitera

För att religiösa är roliga att retas med


   
SvaraCitera

Sovande:

Jag är inte troende men jag tycker det är väldigt störande när man verkligen gör reklam om man är det och varför men ska varadet och blah blah blah låt folk leva som dom vill trosom dom vill men försök inte övertyga andra att göra detsamma för då blir det såhär.

ord


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oj ha ser att det gick lite fort när jag skrev[censur]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B bag:

jag är inte troende, men jag uppskatar tanken att ifall du levde ditt liv och det var riktigt dåligt och hämskt men du gorde ditt bästa med sitvationen och hjälpte dina med människor ska du få något finnt när livet tar slut.

Jaha? Du uppskattar det? Vilken relevans har det? Vad har åsikter med det här att göra?

Generellt sett så är det inte för att någon är gudstroende som icke gudstroende blir ledsna över gudstroende, utan för att de gudstroende även tillhör en religion, som innefattar oerhört mycket mer än bara gudstroende. En typisk religiös person är antingen en extrem hycklare eller uppmuntrar till att öka förtryck och missförståelse.

Öht. har det här mer med humanister mot antihumanister att göra.

Svenska kyrkan tjänar enorma summor pengar, något som vissa inte riktigt tänker på. 74% av befolkningen betalar i genomsnitt 1,21% kyrkskatt. Totalt blir det 14 miljarder kronor år 2009!
( http://www.skatteverket.se/skatter/trossamfund.4.18e1b10334ebe8bc80005629.html)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag berättade bara min ställnig i det hela. Jag tror inte på något som en himmel eller helvete eller ett liv efter detta och jag tror inte på någon gud. men jag respekterar att andra tror på det och ibland kan jag tillockmed önska att jag trode att det finns något mera och därför respekterar jag troende för att dom presis som du och jag försöker komma på mennigen med livet men dom har valt en annan väg än vad jag har gort.


   
SvaraCitera

Plyvert:

För att religiösa är roliga att retas med


   
SvaraCitera

Jag har inte träffat någon ateist vad jag vet. Men om de är arga så är det väl för det är så sjukt coolt att vara rebellisk, alltså. Sjukt coolt. [tired]


   
SvaraCitera

Sagitta:

Men om de är arga så är det väl för det är så sjukt coolt att vara rebellisk, alltså. Sjukt coolt. [tired]

Det är rätt att vara rebell. [cool]


   
SvaraCitera

B bag:

varför är alla ateister så jävla arga på troende?

Alla ateister är inte arga på troende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja men jag tycker ju inte att man är rebell här i sverige för det finns ju fler ateister än vad det finns troende oocd de flesta sim är troende bryr sig inte om ifall du inte tror på gud eller inte


   
SvaraCitera

B bag:

ja men jag tycker ju inte att man är rebell här i sverige för det finns ju fler ateister än vad det finns troende oocd de flesta sim är troende bryr sig inte om ifall du inte tror på gud eller inte

Hur vet det?


   
SvaraCitera

Vadå fördom?


   
SvaraCitera