Aviseringar
Rensa alla

Varför är allt så svåååååårt?


Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Varför är allt så svåååååårt?

du lägger ner onödigt med tid på um?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Fan, varför fick man aldrig lära sig nåt viktigt i skolan? Kan ju varken det där med att fixa jobb, bidrag eller bostad.

eller hur. varför lära sig laga mat när man inte har råd med ingredienserna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Är du över 18 så har hon väl rätt att kräva det.. antar jag

nja, hon har försörjningsplikt tills han är 21 ifall han väjler att studera på universitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Googla [crazy]

Hehe. Håller på typ. ;S

Pepparkaksgubbe:

Är du över 18 så har hon väl rätt att kräva det.. antar jag [shake][sad]

Dessutom har jag lite av samma problem. Man ska icke ge upp, goda tider finns också.. det är bara att kämpa och vänta [love]

Mja typ inte egentligen. [crazy]

Trist, hoppas det fixar sig för dig också!

Lounge fact:

Det är väll inte så svårt om man ligger i? Vad har du problem med?

Jobb är svårt utan kontakter överhuvudtaget. Har varit runt och lämnat CV i massa affärer och ringt runt till vissa, men ingen vill ha mig. :S

Bidrag/bostad handlar väl mest om att jag inte vet var jag ska leta, och att många rum som går att hyra och liknande kräver att du är tjej eller har fast anställning.

värdeuppgift:

du lägger ner onödigt med tid på um?

DUJA! :@

iosib:

eller hur. varför lära sig laga mat när man inte har råd med ingredienserna?

Varför lära sig matte när vi ändå ska elda upp alla jävla pengar? [shake]

iosib:

nja, hon har försörjningsplikt tills han är 21 ifall han väjler att studera på universitet.

20 väl? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

DUJA! :@

då jag är rik slipper jag såna problem som du har och får därav tid över till UM


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

då jag är rik slipper jag såna problem som du har och får därav tid över till UM

[sad][sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Varför lära sig matte när vi ändå ska elda upp alla jävla pengar?

eller hur, det går ändå alltid med minus. lönt att räkna ut underskottet [confused]

Konsumtionshets:

20 väl?

inte ifall man studerar på gymnasienivå eller högre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Varför är det så svårt att säga till nån vad man egentligen tycker och tänker om nån, det blir mest en massa prat... Om plugget, pop och bio såklart!

JAG VILL KÄNNA DIN KROPP EMOT MIN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Jobb är svårt utan kontakter överhuvudtaget. Har varit runt och lämnat CV i massa affärer och ringt runt till vissa, men ingen vill ha mig. :S

Vart bor du och hur gammal är du?

Jag flyttade till Stockholm för något år sedan och jag har aldrig haft en enda kontakt. Har du några meriter? Träffar du cheferna? Ger du CV+personligt brev? Hur många har du lämnat till?

Kanske är det värt att börja med t.ex. skitjobb som telefonförsäljare eller på en snabbmatsrestaurang just bara för att få lite meriter?

Konsumtionshets:

Bidrag/bostad handlar väl mest om att jag inte vet var jag ska leta, och att många rum som går att hyra och liknande kräver att du är tjej eller har fast anställning.

Bidrag är väll inte nödvändigt att börja livet med. Behövs inte då du hyr andra hand. Tjejer söker väll inte de flesta vad jag sett ... mitt tips är att ligga på som sjutton på blockets andra hands lägenheter, vara först på att ringa osv. Eller lägg ut en seriös annons själv. Helst ska man ju ha jobb då ja, det känns viktigt för de flesta så det garanterat inte blir något krångel med dig ekonomiskt.. Tror på att skaffa jobb först och sedan hyra andra hand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hatar vuxensaker. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och nu blandade jag ihop bidrag och lån. Vad för bidrag skulle du söka? Finns väll ingenting att få sådär ba..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men kan du inte börja plugga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slå din mamma med en telefonkatalog i huvudet för att hon inte ställt dig i någon bostadskö och nu helt plötsligt förväntar sig att du ska pröjsa hyra/flytta ut.

Vuxna borde veta bättre, inte lätt att skaffa förstahandskontrakt i dessa tider asso.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

eller hur, det går ändå alltid med minus. lönt att räkna ut underskottet [confused]

Seriöst, man borde införa typ "livskunskap" eller något som ett skolämne där du lär dig klyddiga vuxengrejer. [crazy]

iosib:

inte ifall man studerar på gymnasienivå eller högre.

Aha, nice. [cool]

Lounge fact:

Vart bor du och hur gammal är du?

Jag bor i Lund och har nyss fyllt 19. [smile]

Lounge fact:

Jag flyttade till Stockholm för något år sedan och jag har aldrig haft en enda kontakt. Har du några meriter? Träffar du cheferna? Ger du CV+personligt brev? Hur många har du lämnat till?

Mina meriter är väl typ, ett sommarjobb på en byggaffär. Utöver det har jag nog inga. :S Cheferna har jag inte träffat, men har snackat med några i telefon. De säger bara att man ska komma in och lämna sitt CV till nån i kassan. [crazy]

Jag lämnar både CV och brev och har väl gett till kanske 30 ställen eller nåt.

Lounge fact:

Kanske är det värt att börja med t.ex. skitjobb som telefonförsäljare eller på en snabbmatsrestaurang just bara för att få lite meriter?

Telefonförsäljare håller jag på och söker. De ringde mig men jag var nyvaken och tryckte av för jag trodde det var mitt larm, sen har jag inte fått tag på dem när jag ringt tillbaka. Snabbmatsrestaurang kan jag inte tänka mig att jobba på, i alla fall inte på ett ställe som serverar kött.

Lounge fact:

Bidrag är väll inte nödvändigt att börja livet med. Behövs inte då du hyr andra hand.

Sant, men det är ju det eller jobb liksom. [crazy] Inget jag satsar på dock.

Lounge fact:

Tjejer söker väll inte de flesta vad jag sett ... mitt tips är att ligga på som sjutton på blockets andra hands lägenheter

Jag sitter och kollar runt där redan, men typ 30-40% skriver att man ska vara kvinna och många kräver att man har ett jobb.

Lounge fact:

vara först på att ringa osv. Eller lägg ut en seriös annons själv.

Det är ju kanske en idé, men känns inte som jag har så mycket att skriva i en annons så kanske aningen meningslöst? Men håller som sagt på och kollar runt lite nu efter intressanta annonser.

Lounge fact:

Helst ska man ju ha jobb då ja, det känns viktigt för de flesta så det garanterat inte blir något krångel med dig ekonomiskt.. Tror på att skaffa jobb först och sedan hyra andra hand.

Ja klart, det är ju inte konstigt att folk söker nån med en inkomst. Men det hjälper ju inte mig så mycket direkt.

Oväntad:

Hatar vuxensaker. [sad]

Jag med, vill fan till Landet Ingenstans så jag slipper det. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

Mina meriter är väl typ, ett sommarjobb på en byggaffär. Utöver det har jag nog inga. :S Cheferna har jag inte träffat, men har snackat med några i telefon. De säger bara att man ska komma in och lämna sitt CV till nån i kassan. [crazy]

Äh det är bara för att dem är slöa, absolut bäst är att träffa chefen så de får ett intryck av dig och så.

Konsumtionshets:

Telefonförsäljare håller jag på och söker. De ringde mig men jag var nyvaken och tryckte av för jag trodde det var mitt larm, sen har jag inte fått tag på dem när jag ringt tillbaka. Snabbmatsrestaurang kan jag inte tänka mig att jobba på, i alla fall inte på ett ställe som serverar kött.

Men det är ju skitbra!

Konsumtionshets:

Det är ju kanske en idé, men känns inte som jag har så mycket att skriva i en annons så kanske aningen meningslöst? Men håller som sagt på och kollar runt lite nu efter intressanta annonser.

Ah är nog bäst som sagt att skaffa jobb först. Sök mer än 30 jobb ba.

Är väll inte så svårt after all? Särskilt inte när du har din mammas hem att luta dig emot om du vill stanna i lund. Men kom upp till sthlm istället [bigsmile]


   
SvaraCitera