Aviseringar
Rensa alla

Varför är deathcore så hatat?


Ämnesstartare

df rqp:
men länka en låt då qqv

Så fort jag hinner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uncivilized:

finns många dåliga, men också många bra exempel.

japp men hälften kan inte sjunga bra när det kommer till scream eller growl , många deathcore band har hemska sångare vilket är egentligen är en smak sak men deatcore ligger långt efter deathmetal sångarna i alla fall dom band jag har lyssnat på under åren . sen låter många deathcores EP's lite för 'digitalt' eller över komprimerat det drar ner nöjet att lyssna på dem rätt mkt 😛 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp

Inte deathcore'' men fuck vad den är bra ändå 😀 

Breakdown Of Sanity - Infest


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uncivilized
Så fort jag hinner

happ

Aaron:
df rqp

Inte deathcore'' men fuck vad den är bra ändå 😀 

Breakdown Of Sanity - Infest

ville gärna ha en länk från uncivilized för att veta vad henom pratade om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

happ

ville gärna ha en länk från uncivilized för att veta vad henom pratade om

Ska du få


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

happ

ville gärna ha en länk från uncivilized för att veta vad henom pratade om

finns många exempel, 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:
df rqp

Inte deathcore'' men fuck vad den är bra ändå 😀 

Breakdown Of Sanity - Infest

lät ju riktigt bra Glad
räknas det som metalcore eller? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

happ

ville gärna ha en länk från uncivilized för att veta vad henom pratade om

ber om ursäkt för att jag dröjde Glad


   
SvaraCitera

Därför att i princip alla genrer som slutar på "core" är skit. Förutom Hardcore punk då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
Därför att i princip alla genrer som slutar på "core" är skit. Förutom Hardcore punk då.

det du pratar om nu har ju bara att göra med personlig tycke och smak att göra. Glad


   
SvaraCitera

Uncivilized:

det du pratar om nu har ju bara att göra med personlig tycke och smak att göra. Glad

Av någon anledning så är det vissa personer i detta forum som ej har förstått vitsen med att ha en öppen fråga som forumrubrik. Är det inte liksom "med personlig tycke och smak" som man svarar på din angivna fråga?

Vad ska jag annars utgå ifrån? Vad någon annan tycker? Är det meningen att jag ska citera någon annan som har en kommentar som behagar dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Av någon anledning så är det vissa personer i detta forum som ej har förstått vitsen med att ha en öppen fråga som forumrubrik. Är det inte liksom "med personlig tycke och smak" som man svarar på din angivna fråga?

Vad ska jag annars utgå ifrån? Vad någon annan tycker? Är det meningen att jag ska citera någon annan som har en kommentar som behagar dig?

Nu missförstår du mig.
Allt jag menade var att man inte kan jämföra death metal med deathcore då dessa inte alltid låter lika. Utan att deathcore och death metal ska behandlas som de skilda musikstilar som de är. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Av någon anledning så är det vissa personer i detta forum som ej har förstått vitsen med att ha en öppen fråga som forumrubrik. Är det inte liksom "med personlig tycke och smak" som man svarar på din angivna fråga?

Vad ska jag annars utgå ifrån? Vad någon annan tycker? Är det meningen att jag ska citera någon annan som har en kommentar som behagar dig?

Och vad som behagar mig eller inte spelar ingen större roll. Var bara ute efter argument med mer kött på benen än det klassiska och aimpla  "det är dåligt".


   
SvaraCitera

Förlåt för off topic.

För att sätta mig in i själva ämnet så är det som följande: Deathcore är som i övrigt många andra post-metal generer (som ovanstående redan nämnt) befolkat utav s.k, posers. Det är ganska plumpt osmakliga texter, det finns ingen gedigen känsla i sjävla hantverket. Det är mest tjöt och gnat. Hela band-demografin verkar vara en bunt halvkristna ungdomar utan riktig karisma.

Sen är det möjligt att jag har missförstått något, att det finns något utomordentligt genialiskt i Death Core, men jag tvivlar oerhört.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
Förlåt för off topic.

För att sätta mig in i själva ämnet så är det som följande: Deathcore är som i övrigt många andra post-metal generer (som ovanstående redan nämnt) befolkat utav s.k, posers. Det är ganska plumpt osmakliga texter, det finns ingen gedigen känsla i sjävla hantverket. Det är mest tjöt och gnat. Hela band-demografin verkar vara en bunt halvkristna ungdomar utan riktig karisma.

Sen är det möjligt att jag har missförstått något, att det finns något utomordentligt genialiskt i Death Core, men jag tvivlar oerhört.

Du har nog missuppfattat mig en del.
Precis som man inte jämför punk med metal, menar jag att man inte ska jämföra deathcore med death metal. 
Visst finns det dåliga exempel på deathcore, men lika mycket dåliga exempel finns det i death metal. Fattar du vart jag vill komma med mina argument?


   
SvaraCitera