Aviseringar
Rensa alla

Varför är det bara tjejer som har problem med "orealistiska" kroppar i fiktion?


Ämnesstartare

n0nuYMS.png
GOWkNi9.png
wJdHdxq.png
0pZnvkx.png
bEFALZP.png
Jzfhehy.png

Ni vet hur det är. Film och spel, killars och tjejers kroppar. När killarna sexualiseras är det aldrig någon som klagar. När tjejerna sexualisering klagas det direkt på "ouppnåbara" ideal. Det är betydligt lättare för en tjej att få en smal kropp (sluta ät som en flodhäst och motionera lite lagom under ett par månader) än för en kille att få en vältränad kropp (tar år av envis träning och strikt kost att bygga muskler som syns).

Varför är det bara tjejer som klagar över påhittade låtsaskroppar som riktas mot våra fantasier?


   
Citera
Ämnesstartare

Fräscht.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De ser bra ut! Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rotorblad:
Fräscht.

Det var ju inte det som var topic nu...

adaq:
De ser bra ut! Tumme upp

Precis som din stadsjeep. Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

8chan:

Precis som din stadsjeep. Tumme upp

Hahahahahah tack Tumme upp (dock inte jag på bilden)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

Hahahahahah tack Tumme upp (dock inte jag på bilden)

Nu blir jag faktiskt lite besviken här...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

8chan:

Nu blir jag faktiskt lite besviken här...

Bilden är från någon meme jag hittat på google...


   
SvaraCitera

Alltså varför gör du det till en poll-tråd om hennes rumpa när du vill diskutera kroppsideal?
Du har ju typ redan gjort 200 trådar som handlar om antingen den här tjejen eller Samus rumpa innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente: Du har ju typ redan gjort 200 trådar som handlar om antingen den här tjejen eller Samus rumpa innan.

+1.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente:
Alltså varför gör du det till en poll-tråd om hennes rumpa när du vill diskutera kroppsideal?
Du har ju typ redan gjort 200 trådar som handlar om antingen den här tjejen eller Samus rumpa innan.

Pollen handlar om hennes rumpa. Trådämnet däremot är varför tjejer är så jävla överkänsliga för allting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

8chan:

Pollen handlar om hennes rumpa. Trådämnet däremot är varför tjejer är så jävla överkänsliga för allting.

Du kunde inte eventuellt ha gjort två trådar för att undvika att folk blir förvirrade då? 

För det andra så tror jag att det är mer press på tjejer.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

8chan:

Pollen handlar om hennes rumpa. Trådämnet däremot är varför tjejer är så jävla överkänsliga för allting.

haha det blir ju fett provocerande. =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FrustreradLurifax:

Du kunde inte eventuellt ha gjort två trådar för att undvika att folk blir förvirrade då? 

För det andra så tror jag att det är mer press på tjejer.. 

Nej, därför att det finns inget diskussionsämne kring hennes skinkor - det är bara att rösta på vad man tycker de ser ut som.

Mer press hur menar du?

thl*kt N.:

haha det blir ju fett provocerande. =)

Varför det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

8chan:
       

Varför det?

du har ju fått till två provocerande grejer i en tråd. det blir ju väldigt provocerande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

du har ju fått till två provocerande grejer i en tråd. det blir ju väldigt provocerande.

Men förklara exakt vad det är som provocerar då.


   
SvaraCitera