Aviseringar
Rensa alla

Varför är det lättare att somna på dagen?


Ämnesstartare

kan somna på en gång när jag vill typ på dagen men kan aldrig sova på natten Gråter


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ska börja göra många trådar som kulturmarxisten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket för alla svar


   
SvaraCitera
mynona

Psykologi: du förväntas sova på natten, du förväntas inte göra det på dagen, därför vill du göra det då. Stimulin mitt på dagen är mer omedelbar, du är trött direkt efter att du har gjort något ansträngande, men på natten har du vanligen tillbringat kvällstimmarna med att varva ned - om det är en vanlig kväll utan festande osv - och därför är du inte heller lika trött på kvällen som mitt på dagen. 

Burg: Tack så mycket för alla svar

VarsågodTumme upp


   
SvaraCitera

Jag är likadan. Är mentalt helt död på eftermiddagarna om jag har vart aktiv hela dagen.
På kvällarna blir jag däremot hyper och superpigg.
Sen har jag alltid varit en nattuggla, som har jättesvårt för att ta mig upp på morgnarna oavsett hur tidigt jag går och lägger mig...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är också så. Det är mysigare att somna på dagen tycker jag. Kravet på att sova finns inte där och allt är ljust och mysigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På kvällen tänker du på att du ska somna och somnar därför inte, på dagen somnar du bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dagar är tråkigare än nätter = du blir uttråkad = du blir trött = du somnar. Iallafall för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla är olika? Tror förklaringen är så enkel. Många, inklusive mig, upplever det som att man får det enklare att koncentrera på nätterna då det är lugnt och tyst för det mesta. Och har man något över sig leder detta till att man tar ut den tiden på nätterna istället för dagen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att man är pigg hela natten.. Ledsen


   
SvaraCitera