Aviseringar
Rensa alla

VARFÖR ÄR DET OKEJ FÖR VISSA ATT BETE SIG HUR SOM HELST?


Ämnesstartare

Jag var nyss ute och köpte en asgod falafel. På vägen hem saktar en bil in brevid mig. Jag kollar frågande på personen i bilen och den vinkar åt mig, kom, och ler. Jag fortsätter stirra på personen och jag förstår vad den vill. Den vill köpa sex av mig, den tror att jag är prostituerad. Jag spottade mot bilen och skrek åt personen att den var ett jävla svin.

Jag fortsätter promenera och bilen kör efter. Den kör sakta, sakta och svänger när den ser att jag byter håll.

Jag ringde polisen.

Varför är detta okej? Jag förstår inte vad problemet är! Jag är så jävla less på att bli könsdiskriminerad, så jävla less på att min kropp är okej att kommentera, så jävla less på att andra anser att jag ska hålla käften pga mitt kön.
Fyfan.


   
Citera
Ämnesstartare

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken obehaglig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ush vilken vidrig människa


   
SvaraCitera

vissa tar sig en jävla massa friheter som man inte ska ta. det suger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur fan kan någon tro att det är okej?
Jag förstår inte, vad ska jag göra för att bli lämnad ifred?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

Jag förstår inte vad problemet är! Jag är så jävla less på att bli könsdiskriminerad, så jävla less på att min kropp är okej att kommentera, så jävla less på att andra anser att jag ska hålla käften pga mitt kön.

Hur var detta relevant?

Vid den otroliga chansen att det du säger ens är sant, så handlar det om en idiot, och har knappast något med kön att göra. Idioter finns överallt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Randroid:

Vid den otroliga chansen att det du säger ens är sant

Det finns ingen anledning för mig att ljuga, men du får såklart tro vad du vill.

Randroid:

så handlar det om en idiot, och har knappast något med kön att göra.

Det har det visst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Randroid:

Hur var detta relevant?

Det är relevant eftersom jag ständigt blir nertryckt eftersom jag råkade födas som hona. Jag har inte alls samma förutsättningar som hanar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

Det finns ingen anledning för mig att ljuga, men du får såklart tro vad du vill.

Det gör det ju, eftersom du gjorde politik av situationen.

amsi:

Det har det visst.

Nej.

amsi:

Jag har inte alls samma förutsättningar som hanar.

Jo. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Randroid:

och har knappast något med kön att göra.

Fast det har det ju. Den "manliga" uppfattningen att en kan anta att en kvinna är på ett visst vis pga kläder eller någon slags attribut - oftast sexuella tolkningar. Säger absolut inte att alla män är så, men det är en manlig jargong att tolka kvinnor på olika sexuella vis utan att veta något sexuellt om dem. Det hänger ihop med att den här mannen tog sig frihet att sätta Amsi i en obehaglig situation då han bara tror att det är något hon ens skulle överväga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus:

Den "manliga" uppfattningen att en kan anta att en kvinna är på ett visst vis pga kläder eller någon slags attribut - oftast sexuella tolkningar.

Vad lustigt, jag har nästan bara manliga vänner och denna jargongen har inte varit aktuell sedan jag gick på högstadiet.

Oj vänta nu, det gör ju du.

genus:

. Det hänger ihop med att den här mannen tog sig frihet att sätta Amsi i en obehaglig situation då han bara tror att det är något hon ens skulle överväga.

En idiot tog sig frihet. Om jag gör om tråden och säger att det var en invandrare då, är det relevant att döma ut alla invandrare för att en invandrare tog sig frihet i en obehaglig situation?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Randroid:

Det gör det ju, eftersom du gjorde politik av situationen.

Vilken anledning har jag?

Randroid:

Nej.

Inte? Hur tänker du då?

Randroid:

Jo.[tired]

Hur menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Randroid:

är det relevant att döma ut alla invandrare för att en invandrare tog sig frihet i en obehaglig situation?

På vilket sätt har jag dömt ut män? Skrev inte ens att det var en man i det första inlägget, och har inte på något sätt påstått att det är män som det är fel på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

På vilket sätt har jag dömt ut män?

amsi:

Jag är så jävla less på att bli könsdiskriminerad, så jävla less på att min kropp är okej att kommentera, så jävla less på att andra anser att jag ska hålla käften pga mitt kön.


   
SvaraCitera