Aviseringar
Rensa alla

Varför är det så svårt att välja yrke, yrkesval?


Ämnesstartare

Ja, jag har suttit väldigt länge med att komma på ett bra yrkesval för mig själv. Men trots att jag är 20+, har jag fortfarande svårt med det.

Vad beror detta på?

Att jag mognade sent, kan vara ett svar, men det finnsj u säkert övriga, mer än mig.

Är yrken för komplexa för att man ska förstå vad som är bra för en?

Vad är det för skillnad på mig, som tvekar, och den som valde civilingenjör, eller biologilinjen direkt efter examen?

Kommentarer?


   
Citera
Ämnesstartare

Limer:

Kommentarer?

Kör bara...


   
SvaraCitera

Vadå, vet du inte vad du är bra på?


   
SvaraCitera

ta ett jobb bara om du inte trivs så är det bara att försöka någon annanstans tillslut hittar du förhoppningsvis något för dig


   
SvaraCitera

man kan alltid omutbilda sig, min morbror blev pilot när han var 46


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Vadå, vet du inte vad du är bra på?

Det handlar om att ta för sig mer och mer. Hajja det. Men det handlar om mycket

EnDumAfrikanskVas:

Kör bara...

Helt klart...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

man kan alltid omutbilda sig, min morbror blev pilot när han var 46

Åhfyfan? Men är det efterfrågan på sådana jobb?


   
SvaraCitera

Mm.. samma sits. Även om jag går andra året i Natur så har jag inte den blekaste fucking äckelaning.. vet ingenting och får ångest när jag börjar tänka på det.
Värdelöst...


   
SvaraCitera

Limer:

Det handlar om att ta för sig mer och mer. Hajja det. Men det handlar om mycket

Haha, ok!


   
SvaraCitera

Limer:

Åhfyfan? Men är det efterfrågan på sådana jobb?

Lättare utomlands tror jag, han åkte till Jersey och jobbade.,bättre lön där tydligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Mm.. samma sits. Även om jag går andra året i Natur så har jag inte den blekaste fucking äckelaning.. vet ingenting och får ångest när jag börjar tänka på det.
Värdelöst...

ta sommarjobb om du går gymnasiet. varje jävla sommar. Olika jobb. Spara kontakterna. SÅ jäkla guld värt. [cheers]
Jag vet! För ajggjrode INTE det...[rolleyes][n]

Det är bra att fundrea, då inser man .. verkligheten..[tard][tard]


   
SvaraCitera

Limer:

Kommentarer?

Mycket tror jag handlar om att prova sig fram här i livet. Prova på något (plugga inom ett visst område t.ex.) tror jag är långt mer effektivt än att sitta hemma och fundera på vad man skulle vilja göra. Är det man pluggar intressant, roligt och givande - kör på! Är det inte det, ja, då vet man i alla fall vad man inte skall syssla med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irrelevante:

Mycket tror jag handlar om att prova sig fram här i livet.

Japp, så är det. Det är värt att ta praktikplats istäle för jobb. Arbetslöshet är den största döden vi har, har haft och kommer få.

Sorgligt är det faktiskt. Starta eget är ju ett alternativ. Inte så lockande dock för många. Men snart kanske en verklighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bummp


   
SvaraCitera
Exner

Vet du så pass, att du kan utesluta antingen natur- eller samhällsvetenskapliga områden?

[mad]


   
SvaraCitera