Aviseringar
Rensa alla

Varför är det svårt att gå vidare?


Ninni
Ämnesstartare

varför är det så svårt att gå vidare ? Vad ska man tänka på? Att lämna och gå vidare är svårt. Han har sårat mig och jag är här för jag vill ha dina trådar om ni är snälla,  i mina tankar bryr mig bara om honom och det är inte lätt att släppa taget. Tack på för hand om ni kan svara. 


   
Citera

Det må kännas som att man aldrig kommer släppa personen och gå vidare, men det gör man. Du måste tillåta sig att bearbeta det också,  gråta ut, vara arg osv.  Men vad du än gör, isolera dig inte. Sysselsätt dig, umgås med familj och vänner och prata om det om du behöver. Med tiden kommer det kännas bättre, lovar. 


   
SvaraCitera

amen förfan skit i honom, han är en jävla fjant


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

för att kärlek inte är rationellt.  sysselsätt dig så ska du se att tankarna inte får lika mycket plats.. kanske


   
SvaraCitera

lex_:
amen förfan skit i honom, han är en jävla fjant

ahhh som systemet och lagar 

#YOLO #FUCK THE POLICE


   
SvaraCitera

Ba lev livet så slutar du tänka på han. Umgås med folk 


   
SvaraCitera
Ninni
Ämnesstartare

pendu:
Det må kännas som att man aldrig kommer släppa personen och gå vidare, men det gör man. Du måste tillåta sig att bearbeta det också,  gråta ut, vara arg osv.  Men vad du än gör, isolera dig inte. Sysselsätt dig, umgås med familj och vänner och prata om det om du behöver. Med tiden kommer det kännas bättre, lovar. 

Okej, jag ska tänka på det när han är nu försvann och vill inte höra av sig och jag vet att han vet att jag kommer höra av mig till honom först. Men tror säkert att han inte bryr sig alls. När jag fyllde år och fick körkort då sa han ingenting alls heller. 


   
SvaraCitera

Det beror snarare och grundar sig i dig själv. Att du är mindre stark som person. Kanske mår du dåligt och då väljer och sätter sig ångesten på första bästa person eller händelse... kanske så du slipper tänka på varför och vart må dåligheten började från första början. Asså visst e det jobbigt o tufft med breakups men det får ej gå till överdrift. jobba med att stärka dig själv istället för att fundera på ditt ex eller kämpa för att få tillbaka honom! Du lever med dig själv i ditt liv till döden medan andra kommer och går. Att dejta eller bara ha närhet med andra snubbar brukar också hjälpa men när man slutar så kommer ångesten tillbaka. Ta hand om dig själv både inombords o utanpå. Se dig som en ofärdig målning och du måste fylla i de svaga hålen o göra dom vackra o starka igen // lady gaga


   
SvaraCitera

Det beror helt på hur det slutade och var ni stod i förhållandet som enskilda personer. Kom det som en överraskning helt plötsligt? Var ett svek inblandat? Ville han göra slut men inte du? Hur ser er kontakt ut idag, exponeras du fortfarande för honom och hans liv, de han umgås med? Eller träffas ni rent av fortfarande? Såna faktorer kan göra det jobbigare överlag.

Något som naturligtvis också påverkar är ditt mående och ditt sätt att se på motgångar. Absolut kan ångest, stress och nedgångar i ens liv göra det svårare att hantera en viss situation som uppstår just då. Men det har ingenting att göra med att du är en svag eller ofullständig människa som bara ska släppa allt som händer dig, vara känslokall kring det och "bara gå vidare". Man bearbetar saker på olika sätt.

Att svara på dessa frågor och identifiera vad som är tuffast kan hjälpa dig i din process att gå vidare. Det är en del av bearbetandet. Det är viktigt att tillåta sig själv att vara ledsen och reflektera, men det är nästan viktigare att umgås med andra och göra nya saker, bygga upp sig själv. Oftast varvas de två och så småningom mår man bättre och bättre. Ge det tid.

Angelize: Att du är mindre stark som person.

Skeptisk nej. det är mer komplicerat än så.


   
SvaraCitera

honolulu:
Det beror helt på hur det slutade och var ni stod i förhållandet som enskilda personer. Kom det som en överraskning helt plötsligt? Var ett svek inblandat? Ville han göra slut men inte du? Hur ser er kontakt ut idag, exponeras du fortfarande för honom och hans liv, de han umgås med? Eller träffas ni rent av fortfarande? Såna faktorer kan göra det jobbigare överlag.

Något som naturligtvis också påverkar är ditt mående och ditt sätt att se på motgångar. Absolut kan ångest, stress och nedgångar i ens liv göra det svårare att hantera en viss situation som uppstår just då. Men det har ingenting att göra med att du är en svag människa som bara ska släppa allt som händer dig, vara känslokall kring det och "bara gå vidare". Man bearbetar saker på olika sätt.

Att svara på dessa frågor och identifiera vad som är tuffast kan hjälpa dig i din process att gå vidare. Det är en del av bearbetandet. Det är viktigt att tillåta sig själv att vara ledsen och reflektera, men det är nästan viktigare att umgås med andra och göra nya saker, bygga upp sig själv. Oftast varvas de två och så småningom mår man bättre och bättre. Ge det tid.

Skeptisk nej. det är mer komplicerat än så.

Det är min teori iaf när saknaden börjar ta över personens liv, visst att man blir lite fucked men det finns väl en gräns för hur länge och hur intensivt man mår dåligt... Jag tror de med låg självkänsla drabbas otroligt mkt hårdare varför är det så konstigt??? 


   
SvaraCitera

Jag tänker utifrån mig själv mvh känslosam och dålig självkänsla-person. 

 


   
SvaraCitera

Angelize: Det är min teori iaf när saknaden börjar ta över personens liv, visst att man blir lite fucked men det finns väl en gräns för hur länge och hur intensivt man mår dåligt... Jag tror de med låg självkänsla drabbas otroligt mkt hårdare varför är det så konstigt???

de med låg självkänsla kan drabbas hårdare men det betyder inte att de som drabbas hårt har dålig självkänsla, vilket jag uppfattade att du menade


   
SvaraCitera