Aviseringar
Rensa alla

Varför är du (inte) lycklig?


Ämnesstartare

Jag har börjat bli lyckligare nu, för att jag lämnar olyckan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonyyym:

För mig funkar det alldeles utmärkt. folk bör anstränga sig mer, då lär det också märka det.
förresten, det är i tanken som allt börjar.
och livet är ett heltidsjobb, som jag brukar säga. Det är svårt att ha en positiv attityd till allt som händer, men man blir lyckligare. JAG blir lyckligare.

Jodå, men sen beror det ju på vad man är/har varit med om samt vilka förutsättningar man har också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

är lycklig men ändå inte för jag kan inte vara med lyckan (som är en person

Är lyckan en person?[n] Du skrämmer mig vet du det? Lyckan finns i DIG. Den finns naturligtvis i var och en av oss (i honom också) men att säga att någon annan ÄR lyckan är för mig detsamma som att acceptera att någon tar död på mig. Ungefär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonyyym:

Är jag säker på att du kan få

du kan ha rätt. men jag har inga erfarenheter som kan styrka det [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonyyym:

Är lyckan en person?[n] Du skrämmer mig vet du det? Lyckan finns i DIG

[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonyyym:

Och då är det ju lägligt att man älskar och avgudar sig själv, eller hur?

Jo, då gäller det att vara kompis med sig själv. [sad] Men avguda vete fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelsdrog: Skriv så jag förstår istället? va det jag skrev konstigt?

OF 5:

du kan ha rätt. men jag har inga erfarenheter som kan styrka det

Och jag har inga erfarenheter av gott självförtroende, aldrig haft, men ger jag upp för det? Nej[y] Jag vet att jag har rätt, tro på mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonyyym:

Bara du som kan bestämma vad det är.

Okej, då får jag alltså dö olycklig. Tack så mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonyyym:

ft, men ger jag upp för det? Nej[y] Jag vet att jag har rätt, tro på mig.

ge upp är det inte tal om, men det är svårt att förändra fel som man inte känner till


   
SvaraCitera

Jag är olycklig för det känns som om alla hatar mig och som om jag inte kommer bli något.
Det är en jobbig känsla 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonyyym:

vad säger du till dig själv om det då? Klandrar du dig själv på nåt sätt? Det låter som det.
Finns det ingen som är bra i ditt liv? Om du svarar nej på den frågan, tänk efter en extra gång. Du lär hitta en hel massa.

Um... dom förändras. inte mitt problem.
jo det finns bra saker, men ett felfritt liv skulle vara ett problem så jag har inte bett om ett bra liv (:


   
SvaraCitera

Anonyyym:

gör nåt åt det?

vill du hjälpa mig 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PixPoxy:

vill du hjälpa mig 😛

Ja, dig och alla andra som tänker på liknande sätt.
Men jag har ingen lust att hjälpa människor som säger saker som "nej, jag kan inte" osv. Jag vill bara hjälpa människor som är beredda att kämpa o ge allt.

Varje gång en negativ tanke dyker upp i huvet ska man ersätta det med en positiv. Säg saker som "jag är bra", "jag kan det här" och med tiden kommer DET bli din sanning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Taskig barndom, tom nuvarande livssituation (jag lever inte), ärftlighet (mina föräldrar är båda deprimerade - oj, vilket sammanträffande), depression, dålig kost/ingen träning.


   
SvaraCitera

Anonyyym:

Varje gång en negativ tanke dyker upp i huvet ska man ersätta det med en positiv.

jag tänkte genom sex 🙂


   
SvaraCitera