Aviseringar
Rensa alla

Varför är HBT-aktivister så otrevliga?


Ämnesstartare

Har stött på detta fenomen ofta, jag är väldigt kritisk till hbt-aktivism, tycker det är helt fel att identifiera sig som sin sexuella läggning, likaså har jag aldrig förstått vilket förtryck det är de pratar om som de kämpar så emot i vardagen.

Eller att de tror att två homosexuella automatiskt har samma intressen, samma hobbyer, samma bakgrund osv. och att de också kan bli bästa vänner bara för att de har samma sexualitet.

Det är denna mentalitet som stör mig.
Jag har tidigare frågat på ett väldigt vänligt, och mest nyfiket sätt.
Men så fort man är kritisk så blir de riktigt sura. Jag vill försöka mig att förstå hur de kan göra en sexualitet till något politiskt, men jag aldrig fått något bra svar.

Så nu är min fråga, varför har de denna attityd?
I princip alla hbt-aktivister jag har träffat på, både i verkligheten och på internet har betett sig såhär.


   
Citera

Det är ett problem som återfinns hos extremister av alla slag, oerhörd inskränkta, ett resultat av att dom "minsann vet vad dom talar om". Men dom är inte mer än människor, man kan inte klandra dom för problem dom vägrar att se.


   
SvaraCitera

Stör mig sjukt mycket också.
Ofta jag som hetero identifierar mig med alla som är hetero, samma sak.


   
SvaraCitera

Det kanske beror på att de är så färglösa i övrigt. Inte har hittat sin identitet än och tror sig då hitta den bland andra som de har en sak gemensamt med. Väldigt ologiskt egentligen.

"Hej jag har blåa ögon som du, ska vi bli BFF???" [cool]


   
SvaraCitera

Jag tror de blir provocerade av din ignorans, bara som en gissning.


   
SvaraCitera

vet inte fråga

Jr. HBT:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapzap:

Det kanske beror på att de är så färglösa i övrigt. Inte har hittat sin identitet än och tror sig då hitta den bland andra som de har en sak gemensamt med. Väldigt ologiskt egentligen.

"Hej jag har blåa ögon som du, ska vi bli BFF???"

Jo, det är nog så det är. Och det är väl också därför de då blir aggresiva - för att man hotar deras fasad. [rolleyes]

Haha, ja, det är ju faktiskt samma sak som att identifiera sig med sin ögonfärg och hitta vänner med samma ögonfärg för att senare påstå att man har haft en likadan uppväxt som alla andra med samma ögonfärg.

Nachac:

Jag tror de blir provocerade av din ignorans, bara som en gissning.

Jag har försökt att förstå de, verkligen försökt att förstå varför man ska göra en sådan stor sak av sin sexuella läggning och leva ett slags typiskt hbt-liv till skillnad ifrån ett heterosexuellt liv.

Jag har undrar och frågat flera gånger vad skillnaden är på Anna och Lars, barn och hund, villa och Volvo & Anna och Karin, barn och hund, villa och Volvo är bortsett ifrån könen.

Får oftast ett spydigt svar tillbaka.


   
SvaraCitera

jag är inte aktivist men jag skulle tro att många aktivister är veganer och antikapitalister och ogillar alla som inte har de åsikterna. hbt:et själv har nog inget att göra med det.

jag är hbt.


   
SvaraCitera

ceka92:

många aktivister är veganer

Där har vi problemet. De är hungriga och därför hysteriska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

Där har vi problemet. De är hungriga och därför hysteriska.

Jo det har jag märkt att hbt-aktivister (speciellt kvinnliga) alltid är veganer/vegetarianer, det beror väl på att det är det som är politiskt korrekt.

ceka92:

hbt:et själv har nog inget att göra med det.

Nej, det stämmer.
Det stör mig att de gör en så stor sak av det hela.


   
SvaraCitera

ZHUCHENG-SHANDONG:

I princip alla hbt-aktivister jag har träffat på, både i verkligheten och på internet har betett sig såhär.

För att kunna vara en aktivist måste man tro starkt på sin grej för annars har man inte den styrka och det mod som krävs för att stå upp mot orättvisorna.

Ens rättighet att få vara sig själv, speciellt när det gäller ens sexuella preferens är väldigt viktigt för alla. Om någon skulle kränka dig med glåpord och mobbing bara för att du är i minoritet och avviker från det vanliga, skulle inte du till slut tröttna och bilda en grupp som kämpar mot intoleransen och orättvisan i samhället?


   
SvaraCitera

ZHUCHENG-SHANDONG:

likaså har jag aldrig förstått vilket förtryck det är de pratar om som de kämpar så emot i vardagen.

Det är nog för att du är dum i huvudet. [smile] Homosexualitet har länge varit och är fortfarande på många håll i världen straffbart med döden. Homosexualitet räknades som en sjukdom fram till alldeles nyligen osvosv..


   
SvaraCitera

ZHUCHENG-SHANDONG:

Jo det har jag märkt att hbt-aktivister (speciellt kvinnliga) alltid är veganer/vegetarianer, det beror väl på att det är det som är politiskt korrekt.

Jag skämtade bara. [wink] Det finns egentligen ingen koppling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

Om någon skulle kränka dig med glåpord och mobbing bara för att du är i minoritet och avviker från det vanliga, skulle inte du till slut tröttna och bilda en grupp som kämpar mot intoleransen och orättvisan i samhället?

Jo, men jag har aldrig någonsin träffat på någon som förtrycker mig varken för min sexuella läggning, min hårfärg eller färgen på mina tånaglar.

Var är den här fobin för homosexuella, som de tjatar så om? Exakt vart?

Lurendrejeri:

Det är nog för att du är dum i huvudet. Homosexualitet har länge varit och är fortfarande på många håll i världen straffbart med döden. Homosexualitet räknades som en sjukdom fram till alldeles nyligen osvosv..

I världen ja, men vi bor i Sverige.
Jag vet också hur många blandar ihop ordet hbt-aktivist och homosexuell, precis som vissa också blandar ihop ordet heterosexuell man med översexuell.

Det är väl ändå ganska sjukt att identifiera sig med något så oväsentligt?


   
SvaraCitera

ZHUCHENG-SHANDONG:

Jo, men jag har aldrig någonsin träffat på någon som förtrycker mig varken för min sexuella läggning, min hårfärg eller färgen på mina tånaglar.

Då förstår jag att du inte kan förstå hur systematisk kränkning från hela samhället känns.

ZHUCHENG-SHANDONG:

Var är den här fobin för homosexuella, som de tjatar så om? Exakt vart?

Läs lite på forumet Flashback, Sveridemokraternas tankar, kristnas tankar, troende muslimers tankar, traditionalisters tankar o.s.v. Världen är större än din umgängeskrets.


   
SvaraCitera