Aviseringar
Rensa alla

Varför är homo- och bisexualitet naturligt?


Ämnesstartare

Håller på med ett arbete om homo- och bisexualitet och skulle gärna ta del av varför ni anser att det är rätt.

Tycker du det är fel så är du välkommen att skriva om varför i min andra tråd [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Här är "homos är fel"-tråden homo = fel


   
SvaraCitera

Bortsett från att 1 kejsare och 250 religösa gubbar i Nicaea ville bryta med gamla traditioner för att pissa in sitt teritorium finns det ingen historisk tradition som talat illa om homosexualitet, tvärt om.

Likväl greskiska, persiska, japanska, spartanska och kinesiska högkulturer såg manlig kärlek som en naturlig del av människans natur och detta ifråga sattes inte som något konstigt.

Inte heller de nordiska eller germanska folken ägnade det någon större tanke. Det var naturligt att soldater och andra män som under långa perioder bara umgicks med andra män även delade känslor för varandra. I sparta sågs det till och med som en fördel då soldater ansågs mer motiverade att vinna krig då de hade en "kamrat" vid sin sida att slåss för.

Min slutsats är att det historisk inte finns nogon anti homosexuell tradition och det har heller aldrig setts som något konstigt. Dessa mörka medeltids värderingar som fortfarande tycks råda är en parentes i människan historia.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sexuell attraktion och känslor mellan två jämbördiga människor (ingen av dem är barn) är något helt naturligt.

I Stockholm har det förekommit en utställning som heter "rainbow animals" som innehåller mycket intressant information om homosexualitet och bisexualitet bland djur. Faktum är att hos de flesta djur så har djur av samma kön sexuellt tillfredställande handlingar med varandra. Finns även exemplar inom de flesta arter som helt och hållet håller sig till samma kön. Det tycker jag tyder på att homosexualitet är något fullkomligt normalt, eftersom att även hos djur, vars instinkt är att föra arvet vidare (vilket det självklart är hos oss också, men vi har även förnuft) så förekommer det i väldigt stor utsträckning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leverpastejmedgurka:

I Stockholm har det förekommit en utställning som heter "rainbow animals"

är lite pga av den som jag grejar här, var väll typ 1500 arter eller något sådans som gayade?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Milka:

är lite pga av den som jag grejar här, var väll typ 1500 arter eller något sådans som gayade?

Jag vet inte det exakta antalet, men exempel på djur som inte är det är någon padda där honan har någon form av knölar på ryggen som måste stimuleras vid en sexuell akt, vilket endast kan göras av en hanne (tror det är storleksrelaterat, att hannen är mycket mindre än honan). Men ja, många arter av däggdjur och fåglar har man kunnat fastställa homo och bisex.


   
SvaraCitera

haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte naturligt. Det är fel. Lika fel som pedofili.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det inte gäller tjejer då givetvis, porrlebbar då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

Om det inte gäller tjejer då givetvis, porrlebbar då.

Underbart hur du kommer med så tydlig hyckleri och verkar stå för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, som någon nämnde tidigare finns det homosexuellt beteende hos andra arter också. Dessutom verkar homo- och bisexualitet uppkomma spontant, man kan bli det även i den mest tillrättalagda och heterosexuella miljö (fast sannolikheten för att tala öppet om det är ju då mindre). Homosexuella relationer har också funnits genom tiderna och i flera olika kulturer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Milka:

Håller på med ett arbete om homo- och bisexualitet och skulle gärna ta del av varför ni anser att det är rätt.

Jag vill inte gå så långt som att säga att homo-/bisexualitet är "rätt". Det vore som att påstå att det är rätt att exempelvis tycka om blått.

Dock kan man säga som så att homo-/bisexualitet är något positivt, eftersom det bidrar till att mindre barn föds i världen och därmed en minskad ökning av resursbehovet (Nej, jag jämställer inte homosexualitet med sterilitet, jag visar på det faktum att barn inte är lika vanliga i homorelationer som i heterorelationer).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, inget man bestämmer över å då kan det inte va rätt eller fel [confused]
Det är som att säga, är det rätt eller fel att vara med i en bil krasch? [confused]
Varken eller, det bara är så.

Aja, hur som helst så tycker jag det är helt okej att vara homosexuell då man inte väljer det.


   
SvaraCitera

NUJÄVLARR:

Det är inte naturligt. Det är fel. Lika fel som pedofili.

Jo, för att sexuellt utnyttja barn och att vara kär i någon av samma kön är ju verkligen samma sak.

Fkn retard.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fisQ:

Jo, för att sexuellt utnyttja barn och att vara kär i någon av samma kön är ju verkligen samma sak.

Så du tror pedofili bara handlar om sex?


   
SvaraCitera