Aviseringar
Rensa alla

Varför är människor så äckliga och varför har jag sån otur JÄMT


Ämnesstartare

Jag har inte velat gå ut på krogen på ett ganska långt tag.... Varför? Jag var så jävla trött på människor.

Idag gick jag ut. Vad hände? Min mobil blev stulen. Detta bevisar att jag hade rätt helt enkelt. Människor suger..

Bara för några månader sedan blev jag av med plånboken och allt vad det innebär - länsat konto, av med ID, pengar osv osv osv. Vad är oddsen för att jag blir bestulen två gånger inom ett halvår?!
VARFÖR HAR JAG SÅN OTUR JÄMT?

BÖRJAR UNDRA VAD JAG GJORDE FÖR FASANSFULLT I MITT FÖRRA LIV FÖR ATT FÖRTJÄNA DETTA...

BLÄÄÄ


   
Citera
Ämnesstartare

Sjukt tråkigt att människor kan vara såna som bara har sig själv i tankarna och inte kan se hur deras agerande påverkar andra.
Men hur lyckas dem med det? Lämnade du mobilen framme eller blev den tagen ur fickan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fyfan!

Men de flesta människorna suger nog inte. Fast på krogen är det nog uppåt en 90-95%...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Sjukt tråkigt att människor kan vara såna som bara har sig själv i tankarna och inte kan se hur deras agerande påverkar andra.Men hur lyckas dem med det? Lämnade du mobilen framme eller blev den tagen ur fickan?

kan inte folk bara hålla sig till sina egna grejer och låta andras vara.....

ur fickan..

Myksa:

Fyfan!Men de flesta människorna suger nog inte. Fast på krogen är det nog uppåt en 90-95%...

haha du ska vara glad att jag inte skriver alla människor i detta fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var du mycket full?

Tjejer/Damer/Kvinnofolk osv ska tydligen vara det största offret för personrån på krogen.

Men mähän till folk som inte kan hålla sig till sina egna saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Var du mycket full?

inte, "jag har inte koll på telefonen"-full


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

inte, "jag har inte koll på telefonen"-full

Då var det bara din allmänna förvirring som den lyckades använda sig av. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

haha du ska vara glad att jag inte skriver alla människor i detta fall.

Hade du sagt "nästan alla" och idioter istället för suger så hade jag kunnat hålla med. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Människor suger..

För det första så är den enda egentligen viktiga punkt:

Myksa:

Men de flesta människorna suger nog inte. Fast på krogen är det nog uppåt en 90-95%...

För det andra så låter det som att du behöver någon kompis som ser livsfarlig ut och är det också vid behov, så som jag själv. Som heller aldrig befinner sig för långt i från dig, som kanske också antingen dricker väldigt lite eller inte alls, utan har kul, men har samtidigt också lite koll på dig och resten av gänget. I det här fallet hade det funkat som så att man inte hade vågat fingra på din telefon eller någon annan av dina grejer på grund av rädsla att bli levande styckad av tidigare nämnda kompis.

För det tredje så... hur får man sitt konto länsat för att man blir bestulet på sitt kort? Detta är en ärlig fråga, jag försöker inte vara nedlåtande eller elak, för jag har personligen aldrig blivit av med nåt kort. Men har man inte möjlighet att spärra betalkort dygnet runt oavsett bank? Jag undrar också för att i alla fall med swedbank så är det så att om man ska göra ett online-köp på mitt kort så måste man ange ett lösenord man själv bestämmer längd, bokstavs- och sifferkombination på innan betalningen kan gå igenom, alltså inte nån fjuttig pin-kod eller något som står på kortet.

För det fjärde så vet jag inte hur mycket pengar du blev av med den gången, men på grund av risk för skimming har jag aldrig mer än cirka 1000 kr på mitt kortkonto. Har visserligen aldrig råkat för skimming heller, och om man nu råkar ut för det så får man väl ersättning i dom flesta fall, men det är ändå bättre safe än sorry, jag menar, det är ju bättre att bli av med en tusenlapp än hela lönen.

För det femte så väntar jag fortfarande på att nån feg liten parasit ska kläcka ur sig något som "det är invandrarnas fel", "sånt här hade aldrig hänt om SD fått bestämma" eller någon liknande genialisk kommentar.

Peace.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]

Hopas att du spärrat den nu!


   
SvaraCitera

Hata Krogen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

själv har jag enbart rånats på krogen medelst prissättning på öl men jag lider med dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

För det andra så låter det som att du behöver någon kompis som ser livsfarlig ut och är det också vid behov, så som jag själv. Som heller aldrig befinner sig för långt i från dig, som kanske också antingen dricker väldigt lite eller inte alls, utan har kul, men har samtidigt också lite koll på dig och resten av gänget. I det här fallet hade det funkat som så att man inte hade vågat fingra på din telefon eller någon annan av dina grejer på grund av rädsla att bli levande styckad av tidigare nämnda kompis.

[love]

Storchen84:

För det tredje så... hur får man sitt konto länsat för att man blir bestulet på sitt kort? Detta är en ärlig fråga, jag försöker inte vara nedlåtande eller elak, för jag har personligen aldrig blivit av med nåt kort. Men har man inte möjlighet att spärra betalkort dygnet runt oavsett bank?

de följde efter mig när jag handlade, lyckades på något sätt se min kod, följde efter mig, tog plånboken och var vid en bankomat innan jag ens hann spärra skiten.

Storchen84:

För det fjärde så vet jag inte hur mycket pengar du blev av med den gången, men på grund av risk för skimming har jag aldrig mer än cirka 1000 kr på mitt kortkonto. Har visserligen aldrig råkat för skimming heller, och om man nu råkar ut för det så får man väl ersättning i dom flesta fall, men det är ändå bättre safe än sorry, jag menar, det är ju bättre att bli av med en tusenlapp än hela lönen.

allt sånt är redan löst. fick inte tillbaka allt pga de tyckte att jag varit klantig, men lite fick jag.

passaro:

Hopas att du spärrat den nu!

yyeees

Miceparade:

Hata Krogen.

japp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

själv har jag enbart rånats på krogen medelst prissättning på öl men jag lider med dig

Har aldrig blivit bestulen på något, eller tappat något för den delen.

Har en drulleförsäkring (FRÅN ETT KOOPERATIV SÅKLART, WÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ) för billig peng så är inte så orolig heller direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Har aldrig blivit bestulen på något, eller tappat något för den delen.Har en drulleförsäkring (FRÅN ETT KOOPERATIV SÅKLART, WÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ) för billig peng så är inte så orolig heller direkt.

nä,alltså jag kommer komma undan rätt billigt med detta också. Men det är mest utav principer jag blir arg egenetligen tror jag.


   
SvaraCitera