Aviseringar
Rensa alla

Varför är människor så elaka?


Ämnesstartare

svartarosen:

Huh? Förklara dig!

Ja, människor är ju elaka av naturen.
Men att vara motsattsen till elak (jusst innerst inne) är ju inte naturligt. Den är svårare.


   
SvaraCitera

Slynor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Judar? Demiurgen? Illuminati?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har fått höra att jag är genomgod... Det tror jag inte är sant, men, ja... Försöker mitt bästa. ^_^.


   
SvaraCitera

För det är kul [y]


   
SvaraCitera

För att vi är äckliga osäkra apor utan skam


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Judar? Demiurgen? Illuminati?

Z.O.G, Z.O.G och åter Z.O.G!!


   
SvaraCitera

Osäkerhet, makt och pengar.


   
SvaraCitera

Brukar ofta handla om osäkerhet eller avundsjuka. Avundsjuka är ett perfekt exempel på mindervärdeskomplex när personen i fråga tillämpar idiotin att trycka ner personen istället för att ha det som drivkraft för att utveckla sig själv. Känner man sig underlägsen tillämpar man någon av metoderna. Visst, det finns säkert en tredje typ av person som i sin egna tillvaro tyst förbannar personen den är avundsjuk på.

Det är tack vare att det finns personer som haft det som drivkraft vi har kommit någon vart i världen.


   
SvaraCitera

svartarosen:

Ja varför? Varför trycker folk ner varandra hela tiden?

För att det är så roligt!


   
SvaraCitera

Antagligen för att det är ett effektivt sätt att komma framåt helt enkelt. Om vi hade tjänat på att vara jättesnälla mot varandra hela tiden så hade vi varit det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan vara ett försvarsuppförande.

Mobbning= rädsla för att bli avvisad

Krig= rädsla för att ett land ska ta över deras(typ?) eller rädsla för annat.

svartsjuka och avundsjuka består i grunden av rädsla, då man är rädd för att någon annan ska ta över ens plats och att nån man tycker om därför ska stöta bort en.

Alltså, att människor är elaka kan bero på:
Rädsla

eller så kan det bero på

missförstånd

eller så kan det vara ett

ventilationsuppförande, att nån beter sig illa för att ventilera sina känslor. Det de säger behöver inte vara det de tycker om den person de uttalar det till, utan kan mycket väl bara vara det de egentligen tycker om sig själva. De vill inte tracka ner sig själva så då går de på någon annan.

Männiksors elakhet beror på Rädsla, missförstånd och på dåligt humör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Jag har fått höra att jag är genomgod... Det tror jag inte är sant, men, ja... Försöker mitt bästa. ^_^.

[blush]

Människor har drifter, lägg till det att vi är sociala varelser.
Allt som räknas som någon annan i samhället/gruppens framgång och överglänser en själv förminskar ju ens egna prestationer oftast.

Jag har själv rätt dåligt självförtroende och vill gärna hävda mig för att inte hamna längst ner. Detta sker ibland på bekostnad på andra människors humör. Men försöker alltid göra det med glimten i ögat.

När jag väl presterar något så tar jag inte gärna åt mig äran eller höjer mig själv. Är uppvuxen att man inte gör så. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

När du gör det, vet du varför?

svartarosen:

?

Hej gud.


   
SvaraCitera
Gifted

svartarosen:

Varför trycker folk ner varandra hela tiden?

Jag tror att det är din inställning snarare än ett faktum.
Det beror helt på hur man betraktar omgivningen mao.


   
SvaraCitera