Aviseringar
Rensa alla

Varför är man vegan?


Geigerzähler:

Det blir jobbigare om man velar. Jag sa bara till mig själv en dag "Nej, nu ska jag sluta äta djur." sagt och gjort, har inte ätit kött sedan den dagen för snart 4 år sedan. [y]

Tycker det är så jobbigt när man inte är hemma mest. Bortbjuden osv :C


   
SvaraCitera

Budolicious:

Tycker det är så jobbigt när man inte är hemma mest. Bortbjuden osv :C

Ja, jo. Men men får typ ta med mat, det gjorde jag i början.


   
SvaraCitera

internet:

de e min andledn.

det här är du mvh kosmos
Image


   
SvaraCitera

Synd om djuren, miljövänlig(are), man kanske äcklas av kött.
Min bror blev vegetarian för att han hängde med vegetarianer och ville vara tuff osv(ok han erkänner det inte men då han inte kan komma med en bra anledning till varför han blev veggo så gissar jag på grupptryck). Nu har han vant sig av med kött och äcklas av det.

Är själv inte vegan eller ens vegetarian. Jag skulle vilja(lite halvt) bli vegeterian men kött min drog. Har dragit ner på köttätandet rejält i alla fall.


   
SvaraCitera

Känns lite fint att jag skriver att jag vill bli vegetarian samtidigt som jag sitter här och äter köttfärs...


   
SvaraCitera

för det är äckligt att äta och dricka skumma saker


   
SvaraCitera

HIMYNAMEISKARL:

Varför är en vegan en vegan?

En vegan är en vegan eftersom den inte äter animaliska saker och undviker andra varor som har framställts genom utnyttjande av icke-mänskliga djur.


   
SvaraCitera

Oväntad:

En vegan är en vegan eftersom den inte äter animaliska saker och undviker andra varor som har framställts genom utnyttjande av icke-mänskliga djur.

[love]

märkligt att denna tråd är så kort, ännu.


   
SvaraCitera
Zsasz

mmmjölk:

finns ju miljarder anledningar

jag anser mig inte ha rätten att stänga in och skada/döda djur för min egen bekvämlighets skull.

Ironi

Dold text: mjölk + vegan = [no-no]


   
SvaraCitera

For teh lulz.


   
SvaraCitera

HIMYNAMEISKARL:

Varför är en vegan en vegan?

Jag kräver förklaringar.

Endast för att ha anledning till att spraya ned diverse pälsar och dylikt. [no-no] Alla vet att det är det veganerna är ute efter.
Vi vegetarianer är detta endast för att kunna hacka på folk om hur mycket bättre vi är än alla andra då vi inte äter kött. [no-no]
Finns inga andra anledningar.


   
SvaraCitera

Zsasz:

Dold text:

[no-no]


   
SvaraCitera

djinn:

det här är du mvh kosmos

ok men han e inte jag .... ir ... mm ... kosmos ...


   
SvaraCitera

En vegan (eller ja vissa veganer iaf) är det för att även mjölkkor lever ett liv dom lider i. Enkelt svar. Därför tar man även bort alla mjölkprodukter.


   
SvaraCitera

För att djurhållning är slaveri.

Från början blev man det väl för att man trodde att man kunde stoppa djurindustrin genom att bojkotta den, sen fattar man hur naivt det är. Ser det främst som en mobiliseringsgrej numera, något man kan samlas kring. Förslavandet av andra djurarter kommer att finnas så länge vi har kapitalism. Vi har ingen makt att påverka det i dagsläget.


   
SvaraCitera