Aviseringar
Rensa alla

varför är några biologister som kallar andra för biologister?


Ämnesstartare

jag tycker att det är osmakligt och genant att se hur ni först tillskriver den mänskliga naturen etisk fullkomlighet och sedan beskyller andra för att göra detta när de kritiserar eller resonerar kring den mänskliga naturen. i bästa fall är motståndaren ett pucko som tror att allt som är naturligt per automatik är rätt. men då är ni ändå puckon som tror att allt som är rätt per automatik är naturligt och det är lika illa. det är nog faktiskt kanske värre för att det är mer mödosamt att konvertera till en rimlig rationell skeptisk hållning. i värsta fall så klagar ni på såna som mig som gör uppriktiga ansatser att förstå världen innan vi DÖMER DÖMER DÖMER DÖMER DÖMER och som någon gång ibland omprövar våra antaganden och föreställningar. då blir jag arg.

vi behöver reda ut det här. min förhoppning är att alla ska må bättre och vara överens. jag vill att vi disponerar mer tankekraft till att gemensamt komma underfund med hur saker är, så att vi kan veta mer om vad som är bra och sen få det bättre.


   
Citera
Ämnesstartare

jag väntar ivrigt på en pedagogisk genomgång från 1 användare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bra initiativ!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håller med och följer tråden!

ett liknande(samma?) problem är att man har "vidrig människosyn" om man inte tillskriver den mänskliga naturen etisk fullkomlighet


   
SvaraCitera
mynona

jag tänker bevaka den här tråden tills vidare

mpt:hv: 1 användare

jaså du har tom någon särskild i tankarna för den uppgiften


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

folk här har inga egna åsikter 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: jaså du har tom någon särskild i tankarna för den uppgiften

den som röstade "det är för att vi har förstått bättre än du och nu ska vi förklara hur det är för dig"

EDIT: tror jag..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona
jaså du har tom någon särskild i tankarna för den uppgiften

det kan man säga, om så önskas. det är nämligen en särskild person som röstat på det alternativet. jag vet inte vem det är men jag syftar på den ändå. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
folk här har inga egna åsikter 

player one, mynona och Nachac räknar jag nog som folk med egna åsikter som hyser den aktuella uppfattningen. dock har de inte lika egna åsikter som jag. mina är egnare. jag har kollat djupt inne i mig själv och sett en glimt av sanningens enkla skönhet. det bedömer jag att även onödigt elak, Böörg m.fl. har gjort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag kommer att skicka tråden längst upp till sidan ända tills någon har svarat bra på det här. ingen fara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:i bästa fall är motståndaren ett pucko som tror att allt som är naturligt per automatik är rätt.

Känner mig delvis träffad på denna punkten. Det stämmer ju inte in på mig men kan inte tänka mig att du avser någon annan grupp än den jag skulle tillhöra, det finns trots allt praktiskt taget ingen människa som resonerar så strikt som inom den ramen du satte upp.

Jag är väl av åsikten att allt som är naturligt kanske inte är omförhandlingsbart och att det är att acceptera. Att sitta och älta på negativa uttryck som rotar sig ur biologin på ett eller annat sätt är destruktivt för dig själv och för din omgivning. Det är synd att man dels tror sig komma någon vart med detta, sedan att andra blir lika övertygade kring saken och börjar propagandera det på samma sätt som föregående. I processen blir dessutom (män)niskor skadade.

För mig verkar det bara så urbota korkat, så logiskt frånvänt. Du kan lika gärna ställa dig och skälla på solen för att den lyser för starkt. Lika verkningsfullt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:
jag kommer att skicka tråden längst upp till sidan ända tills någon har svarat bra på det här. ingen fara.

du glömde lägga till "dont think of me as a hero".. fast du kanske insåg hur futil uppmaningen hade varit

*faktiskt rätt seriös*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

score, det går utmärkt att resonera med weeaboo så vitt jag vet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tänker, men inte som dig eller någon annan på den här hemsidan.
Det finns mycket som svävar inom mig och runtom mig. Ingen vet vad jag egentligen tänker, och ingen kommer få ta del av hela min uppenbarelse. Bara små fragment och vindsmekningar kan dansa på din kropp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu var det väl inte mig eller "min" grupp som du egentligen fokuserade på i din trådstart, men jag kände ändå att jag ville svara på den specifika punkten ändå, ville förtydliga att "vi" inte resonerar som du antog där.


   
SvaraCitera