Aviseringar
Rensa alla

varför är några biologister som kallar andra för biologister?


Ämnesstartare

mm vi väntar fortfarande på the motherload


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

P.S det var jag som röstade på svaret längst ner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Weeaboo:

Känner mig delvis träffad på denna punkten. Det stämmer ju inte in på mig men kan inte tänka mig att du avser någon annan grupp än den jag skulle tillhöra, det finns trots allt praktiskt taget ingen människa som resonerar så strikt som inom den ramen du satte upp.

Jag är väl av åsikten att allt som är naturligt kanske inte är omförhandlingsbart och att det är att acceptera. Att sitta och älta på negativa uttryck som rotar sig ur biologin på ett eller annat sätt är destruktivt för dig själv och för din omgivning. Det är synd att man dels tror sig komma någon vart med detta, sedan att andra blir lika övertygade kring saken och börjar propagandera det på samma sätt som föregående. I processen blir dessutom (män)niskor skadade.

För mig verkar det bara så urbota korkat, så logiskt frånvänt. Du kan lika gärna ställa dig och skälla på solen för att den lyser för starkt. Lika verkningsfullt.

om man medger att somligt är biologiskt och försöker angripa de sakerna med biologiska medel (avel, hormonbehandlingar, successiv utplåning av män eller vad det nu må vara) eller lyckas omkullkasta biologins välde helt så kan det gå. dock förstår jag mycket väl poängen i din maning till försiktighet och ödmjukhet inför omständigheterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

onödigt elak:

du glömde lägga till "dont think of me as a hero".. fast du kanske insåg hur futil uppmaningen hade varit

*faktiskt rätt seriös*

detta är djupt. 

morfar ginko:
Jag tänker, men inte som dig eller någon annan på den här hemsidan.
Det finns mycket som svävar inom mig och runtom mig. Ingen vet vad jag egentligen tänker, och ingen kommer få ta del av hela min uppenbarelse. Bara små fragment och vindsmekningar kan dansa på din kropp.

morfar ginko:
P.S det var jag som röstade på svaret längst ner.

vill gärna att du försöker förklara. känn ingen brådska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: vill gärna att du försöker förklara. känn ingen brådska.

Jag tycker att inga handlingar är rätt eller fel i stort sätt. Varje handling kan vara positiv i rätt sammanhang och vid rätt tidpunkt. Ingen vet om livet är belöningen eller straffet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: om man medger att somligt är biologiskt och försöker angripa de sakerna med biologiska medel (avel, hormonbehandlingar, successiv utplåning av män eller vad det nu må vara) eller lyckas omkullkasta biologins välde helt så kan det gå. dock förstår jag mycket väl poängen i din maning till försiktighet och ödmjukhet inför omständigheterna.

samt att ökad medvetenhet om hur vi är programmerade att reagera och uppleva och *hela skiten* gör det möjligt att använda informationen till att anpassa sina tillvägagångssätt till att faktiskt "resonera" väl eller rent av mycket väl med ens ambitioner och förutsättningar, kunskap är makt

EDIT: hmm.. resonera.. heter det så.. menar resonans som i egensvängning.. .. men känns fel.. vilket ord menar jag?? korrelera/"dra åt samma håll" 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

morfar ginko:

Jag tycker att inga handlingar är rätt eller fel i stort sätt. Varje handling kan vara positiv i rätt sammanhang och vid rätt tidpunkt. Ingen vet om livet är belöningen eller straffet.

jag måste erkänna att jag inte riktigt begriper relevansen. hur tillämpar du detta etiska tankesätt på den empiriska frågan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

jag måste erkänna att jag inte riktigt begriper relevansen. hur tillämpar du detta etiska tankesätt på den empiriska frågan?

Det går inte att förklara på ett utstuderat sätt, det handlar om livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

onödigt elak:

samt att ökad medvetenhet om hur vi är programmerade att reagera och uppleva och *hela skiten* gör det möjligt att använda informationen till att anpassa sina tillvägagångssätt, kunskap är makt

kunskap är alltid nyttig! en jävligt fascistisk vibb från genusteori/låtsasradikalbloggare/trendfeminister osv (dom som använder politik som hobby eller fasad) är att de tycker att viss kunskap är skadlig. så kan man inte tycka. det är att upphöja den mest fundamentala och förödande neurosen till lag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

morfar ginko:

Det går inte att förklara på ett utstuderat sätt, det handlar om livet.

det låter fint


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

det låter fint

tumblr_n2xc1uJgEc1sc0vtio1_500.gif


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

kunskap är alltid nyttig! en jävligt fascistisk vibb från genusteori/låtsasradikalbloggare/trendfeminister osv (dom som använder politik som hobby eller fasad) är att de tycker att viss kunskap är skadlig. så kan man inte tycka. det är att upphöja den mest fundamentala och förödande neurosen till lag.

gjorde en edit, bidrar inte med så mkt egentligen men du kan nog besvara min fråga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

morfar ginko:

tumblr_n2xc1uJgEc1sc0vtio1_500.gif

det är inte utan att jag avundas den beskedliga psyk-yra som dina inlägg utstrålar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: det är inte utan att jag avundas den beskedliga psyk-yra som dina inlägg utstrålar

Jag tycker att allt känns bra, det är skönt. Tror du var snäll mot mig nu, eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

morfar ginko:

Jag tycker att allt känns bra, det är skönt. Tror du var snäll mot mig nu, eller?

härligt! ta vara på det. ja, jag gör mitt bästa.


   
SvaraCitera