Aviseringar
Rensa alla

Varför är psykvården så dålig?


Ämnesstartare

Det verkar vara många som tycker det..jag undrar bara varför?


   
Citera
Ämnesstartare

Kämparglöd:

jag undrar bara varför?

varför den är dålig? eller varför vi tycker den är dålig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

varför den är dålig? eller varför vi tycker den är dålig?

varför ni tycker det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kämparglöd:

varför ni tycker det

för att det är så många människor som inte får den hjälp dom behöver, dom medicineras istället, får ett piller och en klapp på axeln och sen skickas dom iväg. psykvården är också riktigt dålig pga alldeles för långa väntetider, folk hinner ju haverera flera ggr om innan dom får hjälp Är dock inte så överallt men på för många ställen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De som tycker att den är dålig har antagligen haft dåliga erfarenheter i sin kontakt med psykvården... [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är jargongen bland ungdomar. "åååå psyk är så dåligt" och "åååå soc är så dåligt".

Fast det stämmer i de flesta fall inte. Bara för att ungdomarna ska ha nått att klaga på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker inte att psykvården överallt är dålig. Jag tycker att den vård jag får nu är dålig eftersom jag sällan träffar min läkare och inte kan få telefonkontakt med honom mellan besök, vilket gör medicinering svår att utvärdera. Det faktum att jag inte får vare sig en utredning av vilka saker som ens bör medicineras eller annan behandling är också något jag ser som problematiskt.


   
SvaraCitera

Paranormal_Cannabis:

för att det är så många människor som inte får den hjälp dom behöver, dom medicineras istället, får ett piller och en klapp på axeln och sen skickas dom iväg.

+1

Detta har hänt mig personligen och alldeles för många utav mina vänner. Det stämmer naturligtvis inte för hela landet, men antagligen för alldeles för många ställen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

på för många ställen.

Penstrokes:

alldeles för många ställen.

Vet någon hur det är i Stockholm?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varierar ju starkt det finns ju bra, väldigt bra till och med.
Men i huvudstaden så är det inte så mycket att klaga på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

"åååå psyk är så dåligt" och "åååå soc är så dåligt".

Fast det stämmer i de flesta fall inte. Bara för att ungdomarna ska ha nått att klaga på.

vet du hur sjukt tacksam man är om man får bra hjälp? de som klagar på att pysk är dåligt har varit i kontakt med psyk och blivit behandlade skit, som t.ex. jag som har blivit lovad terapi och fått vänta 4 månader


   
SvaraCitera

Kämparglöd:

Vet någon hur det är i Stockholm?

Beror säkert på ett flertal saker. Jag skulle tippa att primärt beror det på var du bor och huruvida du har råd att gå till en privat institution.

Om du är övre medelklass och bor i en rik kranskommun kan det säkert vara bra. Jag bodde i Jordbro och det var långt från fantastiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför skulle man klaga på psyk om man faktiskt blivit hjälp.. isf är det något man hröt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

för att det är så många människor som inte får den hjälp dom behöver, dom medicineras istället, får ett piller och en klapp på axeln och sen skickas dom iväg. psykvården är också riktigt dålig pga alldeles för långa väntetider, folk hinner ju haverera flera ggr om innan dom får hjälp Är dock inte så överallt men på för många ställen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl bara ännu ett symptom på ett kollapsande system antar jag.


   
SvaraCitera