Aviseringar
Rensa alla

Varför är sex så viktigt?


Ämnesstartare

Kan någon svara på frågan varför sex är så viktigt? Både i ett förhållande och "i vanliga fall"? Jag har aldrig riktigt förstått det, jag tycker sex är överskattat som sjutton...

Någon som har ett bra svar?


   
Citera

Sex är roligt, folk gillar att ha roligt?


   
SvaraCitera

anta lite mer tack


   
SvaraCitera

sex är avkåtande, folk är kåt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men varför är det så jäkla viktigt för att ett förhållande ska överleva? Vi som inte gillar sex då? Kommer vi få leva ensam resten av livet?


   
SvaraCitera

Sex är normalt sett roligt, hälsosamt både fysiskt och psykiskt, och ett sätt att knyta band till andra människor.

Sen är det ju hela den biologiska biten, att vi är programmerade att ha sex. Att skaffa avkomma är liksom meningen med livet rent biologiskt sett.


   
SvaraCitera

emiko:

Men varför är det så jäkla viktigt för att ett förhållande ska överleva? Vi som inte gillar sex då? Kommer vi få leva ensam resten av livet?

Nej, ni får väl hitta någon annan som inte gillar sex?

Sen är man inte ensam bara för att man inte har ett förhållande. Finns många som har ett rikt socialt liv och många som står dem nära utan att ha vare sig förhållanden eller sex.


   
SvaraCitera

För att man vill föröka sig utan att förstå det själv riktigt.


   
SvaraCitera

emiko:

Men varför är det så jäkla viktigt för att ett förhållande ska överleva? Vi som inte gillar sex då? Kommer vi få leva ensam resten av livet?

Man är inte ensam bara för att man inte har ett förhållande. [crazy] Men man kan ju ha sexfria förhållanden om man hittar nån annan som inte gillar sex.

Edit: Stringburka skrev visst exakt samma saker, hehe.


   
SvaraCitera

Föröka sig utan ansvar.
Osynlig förökning.
Förökning på låtsas.

Pöka.


   
SvaraCitera

blev kåt och närhetssugen nu.


   
SvaraCitera

Skönt, närhet, förökning


   
SvaraCitera

Sex är, rent teoretiskt, överskattat - yes. Jag kan ändå inte låta bli att känna ett stort behov av det.


   
SvaraCitera

emiko:

Jag har aldrig riktigt förstått det, jag tycker sex är överskattat som sjutton...

Du kanske är asexuell.
Eller inte upptäckt vad du tänder på än.

Tänk om du tänder på får. Fan vad sjuk du är då.


   
SvaraCitera

emiko:

Någon som har ett bra svar?

För det första så är vi programmerade till att vilja ha sex, dvs. fortplantningsinstinkt.

För det andra så är det med rätt partner roligt, mysigt, skönt etc. etc. (i teorin ;pppppppp)

krasch:

Tänk om du tänder på får. Fan vad sjuk du är då.

[love]


   
SvaraCitera