Aviseringar
Rensa alla

Varför är sex så viktigt?


Draft

emiko:

Någon som har ett bra svar?

antingen har du bara haft dåligt sex eller så tycker du helt enkelt inte om sex speciellt mycket (kanske är asexuell?)

sex är dels en instinkt men framförallt är det något vi socialt bundit till närhet. samhället säger oss att vi aldrig kommer komma så nära vår partner som vid sex, samt att vi aldrig kommer kunna känna oss så populära som när folk vill ha sex med oss, eller att vi kan berätta att vi har mycket sex.

sex är helt enkelt en av de högst rankade statussymbolerna. är väl i princip det mest åtråvärda vi har i samhället. vi strävar också efter pengar och prestige. men det i sin tur ger oss sex, med snyggare och bättre personer ju mer pengar eller mer prestige vi har.

sex är därför knutet till våran självbild och blir ett personligt behov, lika mycket som fysiskt


   
SvaraCitera

det är inte viktigt, det är skönt och kul och ett bra tidsfördriv!


   
SvaraCitera

Det är en kul grej att göra när det funkar (för de som inte ogillar sex, förstås), precis som att spela TV-spel, röka brass, fiska haj, börsnotera eller vad man nu tycker om att hålla på med. Sen bygger väl många förhållanden på fysisk attraktion - det är den som upprätthåller och bekräftar kärleken. Själv är jag dock mer bunden till psykiska faktorer (precis som du, antar jag) och ser personlighet och utseende som betydligt viktigare än den sexuella akten.


   
SvaraCitera

krasch:

Tänk om du tänder på får. Fan vad sjuk du är då.

haha [bigsmile]


   
SvaraCitera

Schism:

personlighet och utseende som betydligt viktigare än den sexuella akten.

mm för ofta man ligger med någon som är ful [wink][wink]


   
SvaraCitera

isola:

mm för ofta man ligger med någon som är ful [wink][wink]

ja vem fan skulle göra d ?? palla[bigsmile]]


   
SvaraCitera

Tänk på att du inte alls måste gilla sex, det är helt okej att inte göra.


   
SvaraCitera

är inte så viktigt


   
SvaraCitera

emiko:

Vi som inte gillar sex då?

Kommer du då? Kanske är där skon klämmer?

Å andra sidan så är väl närheten det primära, bara att nakenkramas lite så att säga.


   
SvaraCitera

krasch:

Tänk om du tänder på får. Fan vad sjuk du är då.

[bigsmile]


   
SvaraCitera

för sex är det viktigaste som finns


   
SvaraCitera

sex är en myt, tror inte på att det faktiskt förekommer


   
SvaraCitera

sex är nice, tycker dock en bra runk är skönare[crazy]


   
SvaraCitera
smisk

åh så där tyckte jag också förut. fast sen blev jag kär och då vill man ha sex sex sex sex sex hela tiden och bara ha skönt och mysas och sånt. superäckligt [love]


   
SvaraCitera

Om du börjar ligga med brudar kommer du fatta grejen [love]


   
SvaraCitera