Aviseringar
Rensa alla

varför är svensk film så jävla medelmåttig nuförtiden?


Ämnesstartare

sicce:
Invandrarna, såklart. Sverige lägger jättemycket pengar på invandrare så vi har tyvärr inte något över till annat. 

För bra svensk film, rösta på SD

ska starta partiet SFD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker Mikael Persbrandt är ett ganska dåligt exempel hur kassa svenska skådespelare är och jag tror inte svensk film är sämre än förr på något vis, där med inte sagt att den är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Av samma anledning som utländska filmer oftare är medelmåttor. Det är lättare att göra filmer än vad det var förut = Mer Skräp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicce: För bra svensk film, rösta på SD

Bevara svensk film svenskt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Tycker Mikael Persbrandt är ett ganska dåligt exempel hur kassa svenska skådespelare är och jag tror inte svensk film är sämre än förr på något vis, där med inte sagt att den är bra.

jag ogillar inte just honom men han passar in i den reella storylinen, samt dialektmässigt och har spelat mot lena endre. 

eftersom allt annat är kasst blir filmen plågsamt fattig ändock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

Bevara svensk film svenskt!

Ja men vi har lite överseende med spänstiga thailändskor 😉 😉 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicce: Ja men vi har lite överseende med spänstiga thailändskor 😉 😉

Såklart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

jag ogillar inte just honom men han passar in i den reella storylinen, samt dialektmässigt och har spelat mot lena endre. 

eftersom allt annat är kasst blir filmen plågsamt fattig ändock.

Mm då är ju typ Äta sova dö, dialektal och jävligt bra iaf, förövrigt har davve en poäng när han säger att det inte bara är ett svenskt fenomen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fler exempel på plågsamma ingredienser: helena bergström, svärande stockholmskvinnor i 30-årsåldern med enorma egon, stefan sauk, shanti roney, ola rapce.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja Äta, sova och dö är riktigt bra


   
SvaraCitera

svensk film är mer spännande de senaste fem åren än vad den varit sen bergman...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicce:
Ja Äta, sova och dö är riktigt bra

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Mm då är ju typ Äta sova dö, dialektal och jävligt bra iaf, förövrigt har davve en poäng när han säger att det inte bara är ett svenskt fenomen

har ej sett den då jag inte har varit psykiskt redo för den grad av deppighet som den har utlovat.

jag tycker att svensk film har ett särdeles dåligt perspektiv på vilket koncept de levererar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:
svensk film är mer spännande de senaste fem åren än vad den varit sen bergman...

med vilka vfilmer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kyss Mig var också skitdålig. tyvärr. på grund av skådespelarna. kämpade mig genom filmen.


   
SvaraCitera