Aviseringar
Rensa alla

Varför är telefonförsäljare så hatade ?????


Ämnesstartare

Varför är telefonförsäljare så hatade?

Har ni själv jobbat med det och vad är era egna erfarenheter?

Har ni någonsin jobbat med ett företag som behandlat er bra ?

Vad är era egna åsikter och funderingar?

Har jobbat inom branschen sen augusti i år, och jobbat för tre olika företag.. det ena är värre än det andra..man behöver ju en inkomst .. men skiten som jag får från kunderna är inte ens i närheten av hur själva företaget behandlar en om man inte dansar efter deras pipa.. Är det så överallt eller????

P.S säger nog upp mig dom närmaste dagarna, finns en gräns för hur mycket man som människa tål !! [sad]

12.jpg


   
Citera

har jobbat med det och sålt premiepensionsrådgivning
värdelöst
ingen fast lön, bara provision

men det finns ställen som erbjuder fast lön och säljer riktiga saker, det kanske är okej ställen att jobba på

Iamhere:

säger nog upp mig dom närmaste dagarn

var det inte du som skrev för inte alls längesedan att du var stolt över ditt jobb etc? har bestämt för mig det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

var det inte du som skrev för inte alls längesedan att du var stolt över ditt jobb etc? har bestämt för mig det.

Yrket är jag stolt över, älskar att prata med människor, ser ju inget fel i det jag gör? men det gör alla andra ju .. och mina chefer e väldigt orättvisa, mina frågor ställer jag för att se hur andra har de inom samma bransch 🙂


   
SvaraCitera

är snäll mot telefonförsäljare och avböjer vänligt. fast ibland lyssnar jag in deras taktik och kommer med ursäkter tills de själva ger upp och det kanske är taskigt av mig att slösa deras arbetstid på en omöjlig kund 🙁


   
SvaraCitera

Iamhere:

Varför är telefonförsäljare så hatade?

Folk mår bra av att intala sig själva att deras liv är så himla viktigt så att de inte har tid att lyssna en minut på en försäljare

Iamhere:

men skiten som jag får från kunderna är inte ens i närheten av hur själva företaget behandlar en om man inte dansar efter deras pipa.. Är det så överallt eller????

Har jobbat med telefonförsäljning på tre olika platser. Själva jobbbet i sig är ju rätt hjärndött men har aldrig varit med om en dålig arbetsplats. Vad gör jag för fel som inte lyckas hitta dessa dåliga arbetsplatser?


   
SvaraCitera

Är nog mycket bättre att sälja mot företag än mot privatpersoner.


   
SvaraCitera

har fått bilden av att telefonförsäljares coacher/mellanchefer/vaddetnukallas använder sektiga metoder. inte bara på tvv utan i verkligheten!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

fast ibland lyssnar jag in deras taktik och kommer med ursäkter tills de själva ger upp och det kanske är taskigt av mig att slösa deras arbetstid på en omöjlig kund 🙁

Haha, hänt mig så många gånger, man kan ju inte veta allt, fast man vill visa att man vet ALLT , jättepinsamt 🙂 .. men jovisst e de jobbigt för dom som jobbar på provision bara :/


   
SvaraCitera

Budolicious:

Är nog mycket bättre att sälja mot företag än mot privatpersoner.

ja, det är lättare.


   
SvaraCitera

Iamhere:

men jovisst e de jobbigt för dom som jobbar på provision bara :/

aa men dom kanske övar sig då och säljer bättre till nästa!! eller något annat ursäktande för mitt beteende...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

aa men dom kanske övar sig då och säljer bättre till nästa!! eller något annat ursäktande för mitt beteende...

För nybörjare är det ett helvete att jobba på provision förutsatt att dom inte har det lilla extra som gör att dom säljer .. jobbade en hel månad från 1-9 varje dag , fick ut 2500 kr ...de va svår att ta[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har jobbat med telefonförsäljning på tre olika platser. Själva jobbbet i sig är ju rätt hjärndött men har aldrig varit med om en dålig arbetsplats. Vad gör jag för fel som inte lyckas hitta dessa dåliga arbetsplatser?

tur skulle jag tro .. eller så är det att jag inte kan hålla käften när någonting går fel till som gör att dom inte vill ha mig kvar xD


   
SvaraCitera

Iamhere:

eller så är det att jag inte kan hålla käften när någonting går fel till som gör att dom inte vill ha mig kvar xD

Skaffa en bra relation med chefen och jobbarkompisarna så är det oftast inget problem att påpeka något som borde förändras.


   
SvaraCitera
zIGGE

att jävlas med telefonförsäljare är det roligaste som finns 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Skaffa en bra relation med chefen och jobbarkompisarna så är det oftast inget problem att påpeka något som borde förändras.

Absolut de försöker jag alltid att göra , och dom älskar mig , men så fort jag pratar om något som man inte "borde" prata om så går jag från hero till zero på nanosekunder ..


   
SvaraCitera