Aviseringar
Rensa alla

varför är vissa personer ej intresserade av en?


Ämnesstartare

NEMI:
för att alla av någon anledning inte är lika.
dessutom finns tycligen ingenting värre än att säga till en person vad man tycker om denne. Inte ens om en frågar.

Varför ska man ens behöva fråga? Varför kan inte folk bara säga spontant vad de tänker? Förstår inte grejen med det, jag gör ju det iaf. :S typ ... 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

space:

Varför ska man ens behöva fråga? Varför kan inte folk bara säga spontant vad de tänker? Förstår inte grejen med det, jag gör ju det iaf. :S typ ... 

jag vet inte. Men ja. Livet skulle vara bra mycket enklare och bättre om folk bara sa vad dom tänkte. istället för att bara larva sig.


   
SvaraCitera
reben

man e tråkig o ointressant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space: Hur menar du?

Vad är den gemensamma nämnaren när kvinnor signalerar något till dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:

jag vet inte. Men ja. Livet skulle vara bra mycket enklare och bättre om folk bara sa vad dom tänkte. istället för att bara larva sig.

Jag har ju aspeger så det bidrar nog till att jag inte förstår mig på alla olika steg ect ... 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

space:

Jag har ju aspeger så det bidrar nog till att jag inte förstår mig på alla olika steg ect ... 

Nä med asperger är det ju så... men det gör de tycker iaf jag egentligen bara ännu viktigare att få klara besked 🙁


   
SvaraCitera

Mycket glad Om en tjej glor på dig länge(då menar jag inte sekunder utan i minuter/timmar) då är det läge att fråga om hon är intresserad. Allting kan du få ett svar som detta: "Aha nä jag glor bara på dig för att du är så ful". Eller så kan du få det lite mera snälla svaret: "Ah jag typ gillar dig". 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space:

Jag har ju aspeger så det bidrar nog till att jag inte förstår mig på alla olika steg ect ... 

HAr också diagnosen AS eller  'asperger'' vi uppskattar när folk kan snacka för sig ^^ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

av psykologiska orsaker.  pga undermedvetna processer och konflikter i barndomen (som såklart är svaret på alla frågor du någonsin kommer ställa dig själv angående dig själv lulz XD).

mer än så orkar jag inte utveckla för jag bryr mig inte tillräckligt om ämnet för att bidra med den energin. oj, nu låter jag ganska rövig. något som är rövigt är väl den allmänna illusionen om att folk faktiskt skulle bry sig så mycket om andra och ämnen de finner intressanta. det är en allmän förbannelse som förmodligen bottnar sig i en väldigt självcentrerad och grandios självbild. klart vi talar om arrogans i dess mest oskuldsfulla sken, ingen medveten pretentiös självupptagenhet.

vad har du att erbjuda, och, rent krasst: varför ska jag bry mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space:

Jag har ju aspeger så det bidrar nog till att jag inte förstår mig på alla olika steg ect ... 

Sluta underminera dig själv och alla AST:are. Aspergers syndrom är inte ett hinder för att lära sig sociala koder och icke-verbalt språk. Skillnaden är att ni inte lär er på samma sätt som normen gör. Problemet är inte du eller ditt sätt att fungera, utan att världen är så otroligt trångsynt som inte är genuint individualiserat. Om normen hade varit att människor ska lära sig och ta till sig information utifrån sin alldeles egna profil, hade det aldrig funnits "störningar" av den här typen. Du, i egenskap av aspergare, har förmodligen en begränsad intuitiv förmåga till socialt samspel. Därför får du helt enkelt lära dig samspelet som man lär sig glosor. Sedan får du lära dig vilka glosor som passar in i en given kontext. Alltså: Du använder logik för att veta när det ska vara "has" snarare än "have".

Du har redan uppfattat att det finns sociala regler att förhålla sig till. Nu är det bara att undersöka vilka dessa är. Det kan du läsa dig till och komma fram till genom att prata med folk om det. Och för all del, gör dina egna undersökningar. Använd just de förmågor du har för att lösa de problem du ställs inför.

Alla barn lär sig inte matematik genom att räkna i boken; vissa måste konkretisera matematiken med hjälp av ritningar och matematiska spel.

Poäng: Människor lär sig olika. Slutsats: Hitta vilket sätt du lär dig bäst på, och använd det sedan för att lära dig det du vill kunna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilijan Chevalierklart vi talar om arrogans i dess mest oskuldsfulla sken, ingen medveten pretentiös självupptagenhet.

den medvetna är väl oftast betydligt lindrigare? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan lära och du kan förstå det sociala spelet, men inte på samma sätt som alla andra gör. Det största misstaget som görs idag inom neuropsykiatrin är att tro att normens sätt är "det enda" sättet. Alla som inte passar normens kognitiva profil är störda, "uppenbarligen".

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: den medvetna är väl oftast betydligt lindrigare?

ja och nej. A utesluter inte B, som jag ser det. man kan veta om att man är världens arrogantaste as, men anse det vara lika lite av ett problem i samma grad som affärsvärldens högsta höns bryr sig om ryska prostituerades välbefinnande. sedan kan man vara helt omedveten om sin arrogans, och till och med tycka illa om draget men ändå besitta egenskapen i fulla mått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilijan Chevalier:

ja och nej. A utesluter inte B, som jag ser det. man kan veta om att man är världens arrogantaste as, men anse det vara lika lite av ett problem i samma grad som affärsvärldens högsta höns bryr sig om ryska prostituerades välbefinnande.

jo men om vi utesluter antisociala monster och förutsätter att fenomenet förstås som problematiskt, så är de som blivit medvetna om sin självupptagenhet bättre rustade att hantera och kanske bota den.

är avsiktlig ett bättre ord för det du åsyftar?

(ursäkta petigheten)


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

För att de inte har synfel alt. använder något hjälpmedel? Skeptisk


   
SvaraCitera