Aviseringar
Rensa alla

Varför alla dessa svarta män i reklamerna?


Ämnesstartare

Jag tycker mig under det senaste året ha sett ett mer frekvent inslag av svarta eller svartmuskiga män i vår media och kunskapsbaserade organ. Böcker, tidningar, filmer, reklamer. Inte sällan tillsammans med vita eller vithyllta kvinnor.

Senaste exemplet kom jag över imorse på DN:Länk​​ och det är en sexualkunskapsfilm för högstadieelever. Pojken heter Abdu, är svart och har tjocka läppar. kvinnan är förvisso brun, mörkhårig och har det mer västerländsktklingande namnet "Melody".

Andra spontana liknande exempel är dessa två..
Ikea reklam - Svart man/vit kvinna konstellation.
OWL - Fredagsmys - säkert folk som känner igen från Spotify.

Förutom att jag finner hela Svart man / Vit kvinna konstellationen väldigt irriterad (då man försöker att pracka på en abnormalitet till en normalitet) så känner jag att hela spektaklet så uppenbart vad man vill få fram. Jag finner att mönstret upprepar sig gång på gång. För hur ofta är det man sett svarta kvinnor tillsammans med vita män?

Frågeställningar:

Känner ni igen er i min beskrivning?

Ja / Nej - Motivera era svar tack. Gärna med exempel.


   
Citera
Ämnesstartare

lägger aldrig märke till sådant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Negrerna tar vår TV, SPRING FÖR LIVET!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Negrerna tar vår TV, SPRING FÖR LIVET!!!!!!!!!!

precis min tanke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Många? Typ två reklamer. Men det räcker väl för att du ska börja gråta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herregud de snor de vita kvinnorna också! fy typiskt mörkhyade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hört att Grotesco ligger bakom, de gör ju rasblandarpropaganda rent öppet på SVT!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluppe:

Många? Typ två reklamer. Men det räcker väl för att du ska börja gråta.

Vart har jag sagt många?

Detta var vad jag skrev

ag tycker mig under det senaste året ha sett ett mer frekvent inslag av svarta eller svartmuskiga män i vår media och kunskapsbaserade organ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Vart har jag sagt många?

I rubriken? [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

"Varför så många svarta män i reklamerna?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Hört att Grotesco ligger bakom, de gör ju rasblandarpropaganda rent öppet på SVT!

Nu har du sådär roligt igen och kommer med en massa orelevans. Varför så rädd att ta debatten? Vet du att du uppenbart har fel? Kanske innebär ett erkännande en kompromiss med dina världsfrånvända åsikter?

Såklart. Du är ju autonom vänster. Har problem med att hävda sig på ett debattforum och vara konstruktiv när det fungerar att tuta vuvuzelan mot meningsmotståndare i den verkliga världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Nu har du sådär roligt igen och kommer med en massa orelevans.

Du förväntar dig seriösa svar på en såhär tokkorkad tråd? Skulle du fan inte ens få på Flashback.

Sming:

arför så rädd att ta debatten?

Haha, debatten? [bigsmile] Du vill debattera att du tycker för många människor är svarta i reklamerna och att du inte gillar rasblandning? Ok.

Argument 1: Skaffa dig en normal hobby. Rasbiologi är töntigt.

Argument 2: Skaffa dig ett liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluppe:

I rubriken? [tired]

Då användarna på ungdomar.se har lite svårt att korrelera ts och rubrik får jag väl ombeda mod att ändra rubriksättningen, för annars kommer jag få höra bortförklaringar bort åt kanterna över en felformulering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Då användarna på ungdomar.se har lite svårt att korrelera ts och rubrik får jag väl ombeda mod att ändra rubriksättningen, för annars kommer jag få höra bortförklaringar bort åt kanterna över en felformulering.

Ehm, det du just skrev här är ju en bortförklaring. [bigsmile]

Och jag fattar inte riktigt vad det är som vi ska ha bortförklarat. Ingen bryr sig liksom om denna "debatt" förutom du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Haha, debatten? [bigsmile] Du vill debattera att du tycker för många människor är svarta i reklamerna och att du inte gillar rasblandning? Ok.

Det finns en klar och tydlig frågeställning i min trådstart. Min fråga lyder...

Känner ni igen er i min beskrivning?

Men detta vill du inte svara på vad jag förstått, utan går istället direkt på och spammar för att förstöra min och andra debattörers trevnad att diskutera fenomenet på en seriös nivå.

Varför?

sluta var så reaktionär, förnya dig lite.

Pluppe:

Och jag fattar inte riktigt vad det är som vi ska ha bortförklarat. Ingen bryr sig liksom om denna "debatt" förutom du.

Ge fan i att svara i mina trådar då om du inte vill ha något med debatten att göra. oavsett vad dina orsaker än må vara.


   
SvaraCitera