Aviseringar
Rensa alla

Varför anses rött läppstift vara sexigt?


Ämnesstartare

SVAR: Därför det ger illusionen av att personen är kåt och upphetsad, eftersom att läpparna blir rödare då. Eftersom att mer blod kommer tillförs till läpparna och andra erogen zoner då.

Följdfråga: Betyder det att personen som har rött läppstift EGENTLIGEN är kåt och upphetsad?

SVAR: Uppenbarligen måste det inte vara så, men det ger den effekten på utseendet oavsett. 

Följdfråga: Har vitt läppstift inte samma effekt på utseendet? 

SVAR: Nej det har det inte. 

teen_white_lips.jpg r%C3%B6da-l%C3%A4ppar.jpg

Någon som tycker detta är otydligt?


   
Citera
Ämnesstartare

det är sexigt för det påminner en om menssex


   
SvaraCitera

jag vill inte vara den som är den men passar inte denna trådstart bättre i en blogg?


   
SvaraCitera

vitt e sexigt för det påminner om döden


   
SvaraCitera

har röda läppar, alla får bånge när jag går förbi för jag är snygg och ger illusion av att vara kåt, ja precis så ärdet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
jag vill inte vara den som är den men passar inte denna trådstart bättre i en blogg?

ska vi starta en blogg tsms llr vadå? 


   
SvaraCitera

inga troser på balkongen

elverpigen:
har röda läppar, alla får bånge när jag går förbi för jag är snygg och ger illusion av att vara kåt, ja precis så ärdet


   
SvaraCitera

kulturmarxisten:

ska vi starta en blogg tsms llr vadå? 

det sa jag inte, men du kan 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

det sa jag inte, men du kan 🙂

Tråkigt att starta soloblogg, gruppbloggar is the shit Söt


   
SvaraCitera
mynona

säg mig då, hur är det med lätt rosa läppstift? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
har röda läppar, alla får bånge när jag går förbi för jag är snygg och ger illusion av att vara kåt, ja precis så ärdet

aa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förutom att det liknar vissa biologiska processer (framförallt svullnaden av blygdläppar vid upphetsning) så är det nog också bra att se det i en historisk kontext.

Röd läppstift var länge någonting reserverat för prostituerade och ansågs inte vara lämpligt för andra kvinnor (framförallt i det viktorianska England). Det blev dock allmänt accepterat under början/mitten av 1900-talet då många filmstjärnor började använda det (t.ex. Marilyn Monroe) där det också finns rätt tydliga kopplingar mellan aktris och sexobjekt.


   
SvaraCitera

internet:
inga troser på balkongen

check


   
SvaraCitera

eh...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja dt stämmer nog,.


   
SvaraCitera