Aviseringar
Rensa alla

Varför använder man inte kondom?


Ämnesstartare

Varför använder man inte kondom?
Så jävla onödigt om man inte älskar varandra och vill inte göra nått annat än att vara en familj hela livet.


   
Citera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Graviditet, Föräldraskap och Adoption


   
SvaraCitera
Åtta

För att det finns andra preventivmedel att använda, och för att kondomer är så ofantligt obekväma att jag ibland överväger om inte en tumskruv vore att föredra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

P-piller? Skönare utan kondom osv.


   
SvaraCitera

folk kanske vill ha 1 familj?? tänkt på d1??


   
SvaraCitera

Man kanske föredrar något annat preventivmedel. Man kanske har allergier. Man kanske har ambitioner om att skaffa barn trots att man inte älskar varandra och vill vara en familj hela livet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

a de beror ju på hur gammal man är men de vanligaste är ju att använda kondom 🙂


   
SvaraCitera

Kan man lita på att partnern inte har sjukdomar så behövs det inte om man har annat preventivmedel att tillgå. Fast man kan iof inte lita på någon i denna värld. INTE PÅ NÅGON!!!!!!!!!


   
SvaraCitera

oliver_953:

a de beror ju på hur gammal man är men de vanligaste är ju att använda kondom 🙂

Inte bland de personer jag känner.


   
SvaraCitera

för att man antagligen är lat, puckad, ointresserad eller övrigt


   
SvaraCitera

Det kanske är slut på kodisar [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Intressant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

oliver_953: a de beror ju på hur gammal man är men de vanligaste är ju att använda kondom 🙂

Inte bland de personer jag känner heller.. 🙂 Det finns bättre alternativ, p-piller, mini-piller, p-stav, p-plåster osv osv.


   
SvaraCitera

isola:

Kan man lita på att partnern inte har sjukdomar så behövs det inte om man har annat preventivmedel att tillgå. Fast man kan iof inte lita på någon i denna värld. INTE PÅ NÅGON!!!!!!!!!

Plus att det ändå kan ta rätt lång tid för vissa könssjukdomar att dyka upp på tester efter smittotillfälle. Främst för de som är ovanliga och svårbehandlade, typ hepatit och hiv.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Plus att det ändå kan ta rätt lång tid för vissa könssjukdomar att dyka upp på tester efter smittotillfälle. Främst för de som är ovanliga och svårbehandlade, typ hepatit och hiv.

Presajsly


   
SvaraCitera