Aviseringar
Rensa alla

Varför bannas inte "troll"?


Flash
Ämnesstartare

T.ex. "Srbija", varför bannar ni inte detta extremt tråkiga troll?


   
Citera

Va?


   
SvaraCitera

För han bryter för sällan mot regler 🙁


   
SvaraCitera

Budolicious:

För han bryter för sällan mot regler 🙁

av någon anledning trodde jag att det var en "hon".. haha


   
SvaraCitera
Flash

   
SvaraCitera

Blivande_japan:

av någon anledning trodde jag att det var en "hon".. haha

Kanske hon är, ingen aning.


   
SvaraCitera
Åtta

Jag tror inte att Srbija är ett troll, utan snarare bara väldigt konfrontationsbenägen.

Anledningen till att vi inte låser alla troll vi hittar är därför att vi inte alltid kan verifiera att de faktiskt är troll. Förvisso har vi stöd i reglerna för att låsa vem som helst utan någon som helst anledning, men det är något vi försöker hålla oss från att använda.

Se vad som hände när KaptenKool låstes. Genast kom Jenny Oh (som f.ö. troligtvis är KaptenKool, Schnyps, Svampuss och allt vad han hetat) och gnällde över att bevis saknades för att KaptenKool skulle varit ett dubbelkonto.


   
SvaraCitera

Flash:

T.ex. "Srbija", varför bannar ni inte detta extremt tråkiga troll?

¨jag vet¨ vafan äre för trolligt med det? jag trolla upp halva jälva ums mod-kår. varfan är min hyllningstråd?


   
SvaraCitera

När du skickade länken förväntade jag mig något riktigt idiotiskt men det enda som var idiotiskt med det var länken till tråden.


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

¨jag vet¨ vafan äre för trolligt med det? jag trolla upp halva jälva ums mod-kår. varfan är min hyllningstråd?

Som vem? var jag inblandad?


   
SvaraCitera
Flash
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

e

Du är också ett jävla intetsägande troll!
Rensa upp på detta jävla forum!

Åtta:

Jag tror inte att Srbija är ett troll,

Ett internettroll, eller bara troll, är en användare som skriver "debattinlägg" på Internet med huvudsyfte att reta upp övriga användare. De är mestadels ointresserade av fakta eller att föra en egentlig dialog, och ses ofta delta i ett otal diskussioner samtidigt, där de föder ilska, vanmakt och rent allmänt skadar sinnesstämningen hos övriga användare.

Denna beskrivning är till punkt och pricka "Srbija"!


   
SvaraCitera

Jag trollar bara ibland, det gör mig inte till ett troll.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

av någon anledning trodde jag att det var en "hon".. haha

TRODDE JAG MED


   
SvaraCitera
Åtta

Flash:

Denna beskrivning är till punkt och pricka "Srbija"!

Jovisst, men jag håller inte med om den definitionen. För att någon ska vara ett troll, enligt mig, så måste det vara en karaktär som spelas. Om en person verkligen är väldigt konfliktälskande och skriver inlägg i syfte att uppröra så behöver den inte vara ett troll för det.


   
SvaraCitera

Flash:

Du är också ett jävla intetsägande troll!

jag är inget troll. den här användaren är seriös

Flash:

Denna beskrivning är till punkt och pricka "Srbija"!

nej, hon kan som åtta säger bara inte vek utan står på sig. konsekvensen blir som du säger att det skapar irritation men det är inte hennes primära syfte. kan du inte läsa?


   
SvaraCitera