Aviseringar
Rensa alla

Varför begår fler mer män än kvinnor självmord?


swouppädupp


   
SvaraCitera

Som flera har nämnt tror jag att den största anledningen är att män av kulturella skäl är mindre benägna att söka vård, eller inte gör det i tid.


   
SvaraCitera
Paseo

känner ganska många som har tagit självmord varav de flesta var kvinnor. detta var intressant.


   
SvaraCitera

Kukkonen: killar ska vara snygg, ha stora muskler, vara långa, stor kuk, tuffa, sociala, framgångsrika, sporta..kan fylla på med tusen saker.

Helt rätt där. En tjej kan aldrig anses vara misslyckad, det kan däremot en man. Män har väldigt få krav på sin framtida kvinna medans kvinnor har många.


   
SvaraCitera

f*n ta män och kvinnor!!!


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Den enda anledning jag kan se är de kulturella normer som talar om hur män respektive kvinnor ska hantera känslor. Eller ja, män ska inte hantera dom för en man förväntas inte kunna må särskilt dåligt eller bli känslomässigt påverkad och ska därav inte tala om sådant. Medens kvinnor, som svagare än män, förväntas vara känslosamma och tala öppet om sina problem. Intressant är även att se hur samma normer förs över på tillvägagångssättet men det är en annan fråga. Det positiva i ett jämnstält samhälle är förståss att den statistiska skillnaden inte skulle finnas.


   
SvaraCitera

Män som känner är svaga.


   
SvaraCitera

Rödingajäveln: Finn

dta


   
SvaraCitera
KSENIA

INTRESSANT ÄR ÄVEN DETTA: DET ÄR FLER KVNNOR SOM FÖRSÖKER TA LIV1 AV SIG, MEN UTAV DE SOM LYCKAS STÅR MÄNNEN FÖR 1 ÖVERREPRESENTATION


   
SvaraCitera

Jag trodde också att det var tvärtom.


   
SvaraCitera

KSENIA:
INTRESSANT ÄR ÄVEN DETTA: DET ÄR FLER KVNNOR SOM FÖRSÖKER TA LIV1 AV SIG, MEN UTAV DE SOM LYCKAS STÅR MÄNNEN FÖR 1 ÖVERREPRESENTATION

Vill man verkligen ta livet av sig så lyckas man.  Vrf kvinnor försöker mer har jag ingen aning om dock. 


   
SvaraCitera

Folk som tar livets av sig och som lyckas där emellan män och kvinnor så är män oftast mer beslutsamma och destruktiva i sin psykologi när det väl gäller. Kvinnor har lättare att prata om känslor och visa det vilket dom flesta män inte har eller i vissa fall inte kan.


   
SvaraCitera

 kanske är det för att dem tar tabletter/gift för utseendets skull o misslyckas. Helt enkelt dåligare metoder.


   
SvaraCitera

Fkpaw:
 kanske är det för att dem tar tabletter/gift för utseendets skull o misslyckas. Helt enkelt dåligare metoder.

Men dom flesta vet att det inte finns tabletter som ändrar utseendet ,utan kost &  träning och synen på sig själv 😛 


   
SvaraCitera

Aaron:

Men dom flesta vet att det inte finns tabletter som ändrar utseendet ,utan kost &  träning och synen på sig själv 😛 

Va snackaru om? Jag menade att tjejen ovan sa att mer kvinnor försökte ta självmord. Der beror på metoden. O med kvinnliga ideal kanske de hellre tar gift än skjuter huvudet av sig eller hoppar ner från ett stup


   
SvaraCitera