Aviseringar
Rensa alla

Varför besöker man någons UM-profil?


Ämnesstartare

Det är en fråga jag kommer på mig själv att undra, när besökarantalet blir stiger i både antal och frekvens. Både skapade trådar, inlägg och meddelande-funktionen finns att nå via ett klick på avataren, så vad är det som motiverar ett profilbesök? Vad letar man efter? 


   
Citera
Ämnesstartare

klickar fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klickar fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:
klickar fel

ja, det är ett svar jag kan acceptera under en viss typ av förutsättningar. hade varit roligare om man kunde göra mer med sin profil än vad man i dagsläget har möjlighet till. då kanske den skulle fylla ett större syfte. 


   
SvaraCitera
reben

för att man inte minns mer om 1 tråd mer än vem som startat den 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chib:

ja, det är ett svar jag kan acceptera under en viss typ av förutsättningar. hade varit roligare om man kunde göra mer med sin profil än vad man i dagsläget har möjlighet till. då kanske den skulle fylla ett större syfte. 

det intressanta är vad man skriver, profilens funktion är således att samla ihop inläggen på ett ställe och inget annat

((((((imo))))))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag brukar bara gå in om jag ska göra någon utvärdering eller analys som ingår i en tråd varav jag stalkar dess trådhistorik, om det är någon ny jätterandom person. eller om jag pm:ar med någon, vars inlägg jag är intresserad av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att man är senil och har glömt att profilen inte längre innehåller nåntingLedsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att man är nyfiken på personen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upplever att de som går in på min profil gör det när de startat en öppning till ett bråk för att de vill se om jag undviker att bråka vilket de själva är jättesugna på, om det är någon ny och nyfiken eller om någon pm:ar med mig och den vill se om jag är aktiv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

det intressanta är vad man skriver, profilens funktion är således att samla ihop inläggen på ett ställe och inget annat

((((((imo))))))

jag ser att profilens funktion skulle kunna vara att agera socialt verktyg i syfte att presentera sig själv och vad man har att ge forumet. alltså något som tillåter folk att se vad man är för typ, för de som vill delge sådan information. om inte annat vore det behändigt med ett sådant facit för den nyfikne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chib:

jag ser att profilens funktion skulle kunna vara att agera socialt verktyg i syfte att presentera sig själv och vad man har att ge forumet. alltså något som tillåter folk att se vad man är för typ, för de som vill delge sådan information. om inte annat vore det behändigt med ett sådant facit för den nyfikne.

sånt ser man mkt bättre på vad folk skriver i forumet ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chib:

jag ser att profilens funktion skulle kunna vara att agera socialt verktyg i syfte att presentera sig själv och vad man har att ge forumet. alltså något som tillåter folk att se vad man är för typ, för de som vill delge sådan information. om inte annat vore det behändigt med ett sådant facit för den nyfikne.

människor i allmänhet bryr sig inte inte så mycket. de behöver således praktiska skäl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

sånt ser man mkt bättre på vad folk skriver ju

mm men det kräver ju en viss kvantitet och att man råkat befinna sig i/hittat vissa trådar/inlägg som är representativt för vederbörandes person. enklare o ba' klicka in på en profil, för en snabb överblick  i syfte att få en känsla för vem någon är. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

sånt ser man mkt bättre på vad folk skriver ju

mm men det kräver ju en viss kvantitet och att man råkat befinna sig i/hittat vissa trådar/inlägg som är representativt för vederbörandes person. enklare o ba' klicka in på en profil, för en snabb överblick  i syfte att få en känsla för vem någon är. 


   
SvaraCitera