Aviseringar
Rensa alla

Varför blir en människa religiös?


Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Alltså väldigt mottaglig för hjärntvättning och lätta lösningar.

detberorpå:

a

aa okej [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cacaoxo:

aa okej

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venfort:


   
SvaraCitera

Lundini:

vad anser DU?

Tja, enklaste förklaringen är att man känner Guds närvaro. Ger man Gud en chans, så märker man att Han finns.

detberorpå:

blivit hjärntvättad (och/eller tvingad) som liten
svag person... Känner sig trygg i att tro på något, söker tröst i Gud & i en ~1600 år gammal bok
ensam/rädd
lättlurad

Jag är verkligen ingen svag person, jag trivs med att vara ensam och det är ingen som har försökt övertala mig om Guds existens. Jag gav Gud en chans och bad vid korset och där kännde jag hans närvaro. Jag var ingen religiös människa förut. Jag trodde knappt på andlighet. Det enda jag gjorde var att jag utan hån gav Gud en chans. Och Han tog den.

stefan87:

Nöjd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venfort:

Jag är verkligen ingen svag person, jag trivs med att vara ensam och det är ingen som har försökt övertala mig om Guds existens.

Jag med. Jag trodde på Gud redan innan jag visste vad han hette.
Men nu snakkar jag om religion och inte tron på Gud[zzz]


   
SvaraCitera

detberorpå:

Men nu snakkar jag om religion och inte tron på Gud[zzz]

Jaha. Det är ju ännu enklare. Jag blev aktiv i Svenska Kyrkan för att jag trivdes med folket i min församling. Ungdomsgruppen var alltid sjukt kul.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

lättlurad

aa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venfort:

Jag blev aktiv i Svenska Kyrkan för att jag trivdes med folket i min församling. Ungdomsgruppen var alltid sjukt kul.

Juste, glömde:
Man känner gemenskap, känner sig förstådd*
[y]


   
SvaraCitera

För att man aldrig har gått igenom något jobbigt i sitt liv och tror att allting är bra och att det är någon som vakar över en. Samt föräldrar som hjärntvättar i många fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antingen är man född in i det eller så går man med för att man söker en slags mening med livet. tror jag iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så man slipper äta typ julkorv [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouku:

För att man aldrig har gått igenom något jobbigt i sitt liv och tror att allting är bra och att det är någon som vakar över en.

[tard]
här har du extremt fel i många av fallen


   
SvaraCitera

Crypto:

här har du extremt fel i många av fallen

nja, det är anledningen till varför jag inte tror på gud. och om han nu finns så är han sadist så då ogillar jag honom iallafall.


   
SvaraCitera

Kouku:

det är anledningen till varför jag inte tror på gud

För att du har fel? [crazy]


   
SvaraCitera

Venfort:

För att du har fel? [crazy]

nej? för att han straffar några folk (som han handplockat själv?)


   
SvaraCitera