Aviseringar
Rensa alla

Varför blir folk idioter när de ser orden "pedofil" eller "barnporr?"


Ämnesstartare

Homunculi:

Kollar på "causes" i facebook, och de största grupperna är ungefär såhär.
Vilket säger lite om klimatet där.

Oturligt nog gäller ju detta inte bara nätfagotter, utan även folk i allmänhet.

XTYLE:

Förstår inte hur så många på UM kan försvara pedofili. Ni verkar vara det själva.

Förstår inte hur så många på UM kan försvara schizofreni. Ni verkar vara det själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Åh vad rolig du är.

Jag är inte säker på att style08 är kapabel att skämta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, jag förstår inte heller. Det är jobbigt att lyssna på sådana argument. [sad]


   
SvaraCitera

Tror jag lämnar denna tråd innan pedofilkramarna attackerar mig ännu mer. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XTYLE:

Tror jag lämnar denna tråd innan pedofilkramarna attackerar mig ännu mer. [wink]

Tror jag lämnar denna tråd innan schizofrenikerkramarna attackerar mig ännu mer. [wink]


   
SvaraCitera

KID_IS_BACK:

Tror jag lämnar denna tråd innan schizofrenikerkramarna attackerar mig ännu mer.

[love]


   
SvaraCitera

KID_IS_BACK:

Oturligt nog gäller ju detta inte bara nätfagotter, utan även folk i allmänhet.

Har inte haft så många diskussioner om pedofili i det riktiga livet iofs, sådana situationer dyker inte upp så ofta.

KID_IS_BACK:

Jag är inte säker på att style08 är kapabel att skämta.

Antagligen inte.[sad]

Annars så raegar nog folk mot peddos för att de anses tända på oskyldiga, försvarslösa och aningslösa ting(liksom zoofiler), och då så "smutsar" de ner den fina fasaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är inte den här diskussionen typ hur gammal som helst? Där jag kommer ifrån är i alla fall alla något sånär vettiga personer överens om att pedofili är en sjukdom, och att en pedofil inte nödvändigtvis är en dålig människa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Där jag kommer ifrån är i alla fall alla något sånär vettiga personer överens om att pedofili är en sjukdom, och att en pedofil inte nödvändigtvis är en dålig människa.

Kommer du från framtiden? Coolt. Jag har i alla fall hört "skär kukarna av dem" alltför ofta.

EDIT: Meningar kan bli tydligare ifall man kommer ihåg verben.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I Norge så tror jag att man måste titta systematiskt på gratis barnporr för att kunna straffas. Alltså inget som drabbar folk som kommer över det av misstag. Känns väl inte helt fel.

Unexpected:

Där jag kommer ifrån är i alla fall alla något sånär vettiga personer överens om att pedofili är en sjukdom

Vilken idiotisk slutsats att komma fram till.

Hur som helst så är alla hetsare som vill se alla pedofiler döda eller stympade idioter. Det är som att säga att alla män borde vara stympade för att ett antal män våldtar kvinnor.


   
SvaraCitera

Unexpected:

Är inte den här diskussionen typ hur gammal som helst? Där jag kommer ifrån är i alla fall alla något sånär vettiga personer överens om att pedofili är en sjukdom, och att en pedofil inte nödvändigtvis är en dålig människa.

Eh, ja, den är inte helt ny, men den är fortfarande helt marginaliserad och existerar nästan ingenstans.

Människor måste inse att pedofili idag är definerad som en sjukdom, precis som cancer, schizofreni, transexualism, alkoholism och digerdöden. Det pågår en rent sinnessjuk jakt på pedofiler, som på alla sätt går att jämföra med jakten på "häxor", homosexuella osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Där jag kommer ifrån är i alla fall alla något sånär vettiga personer överens om att pedofili är en sjukdom, och att en pedofil inte nödvändigtvis är en dålig människa.

Nyckelorden här är "någotsånär vettig" - det verkar inte gälla särskilt många.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NYSON_IS_BACK:

Jag har i alla fall hört "skär kukarna av dem" alltför ofta.

Det är väl folk som går efter medias bild och förutsätter att alla pedofiler utnyttjar barn, filmar det och onanerar till barnvåldtäkter.
Förklarar man snabbt så håller dom flesta ändå med.

NYSON_IS_BACK:

Stryk ska ungarna ha, som tror att fåglarna är skapade för deras skull.

wtf!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blade Runner:

I Norge så tror jag att man måste titta systematiskt på gratis barnporr för att kunna straffas. Alltså inget som drabbar folk som kommer över det av misstag. Känns väl inte helt fel.

Frågan är vilket problem du löser genom att ändra lagstiftningen. Kan du komma på något?

Blade Runner:

Vilken idiotisk slutsats att komma fram till.

Ta upp det med läkarsamfundet om du har ett problem med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Nyckelorden här är "någotsånär vettig" - det verkar inte gälla särskilt många.

Kan hända att jag överskattar människor tyvärr.


   
SvaraCitera