Aviseringar
Rensa alla

Varför blir man plötsligt djupt religiös när det uppstår svårigheter i livet ???


Ämnesstartare

Förmodligen för att man behöver lite hopp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att de som hamnar i svårigheter oftast är korkade, och är man korkad är det lätt att bli religiös.

logik


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

för att de som hamnar i svårigheter oftast är korkade, och är man korkad är det lätt att bli religiös.

...[crazy]

ont
är väl inte särskilt konstigt egentligen, om allt är jävligt kanske man blir lite tröstad av att tänka att det finns en större mening med det och att någon vakar över en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

stöd i bön ect


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

för att de som hamnar i svårigheter oftast är korkade, och är man korkad är det lätt att bli religiös.

hahah


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

för att de som hamnar i svårigheter oftast är korkade, och är man korkad är det lätt att bli religiös.logik

Jag förstår inte alls hur du menar, men nu måste jag intensivt be till Gud innan en blixt kommer ner från himlen och förintar mig.

Skämt åsido, jag hoppas du trollar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

clayotrivin:

som rubriken säger har inget emot religioner eller nått sånt men är inte direkt troende heller men ändå så.....nån som har nått bra svar?

Man stannar då upp och blir medveten om sitt andliga behov.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Whut?! snarare tvärt om..


   
SvaraCitera

Efter all skit och orättvisor i världen så har jag om möjligt blivit mer icke-troende. Vilken slags gud skulle skapa sådan misär som vi har på jorden? Svält, fattigdom, sjukdomar... Finns ingen bra eller lämplig religiös förklaring som täcker det enligt mig. Men för all del så är det uppenbarligen en trygghet för vissa att känna att det finns ett stöd i någon högre makt! Undrar om dessa människor tar sig igenom svåra tider bättre än vad icke-troende gör?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elanue:

Efter all skit och orättvisor i världen så har jag om möjligt blivit mer icke-troende. Vilken slags gud skulle skapa sådan misär som vi har på jorden? Svält, fattigdom, sjukdomar... Finns ingen bra eller lämplig religiös förklaring som täcker det enligt mig. Men för all del så är det uppenbarligen en trygghet för vissa att känna att det finns ett stöd i någon högre makt! Undrar om dessa människor tar sig igenom svåra tider bättre än vad icke-troende gör?

Vi ställer själv till eländet!

"Tid och oförutsedd händelse drabbar dem alla" heter det i Predikaren 9:11. Detta innebär att en hel del saker och ting inträffar utan att vi kan göra något åt det.
Vi är på fel plats vid fel tidpunkt.
Predikaren 8:9
”Allt detta har jag sett när jag inriktade mitt hjärta på varje gärning som har utförts under solen, i en tid då människa har makt över människa till hennes skada.”

Men om vi är försiktiga och förtänksamma i våra handlingar så hindrar detta oss från många olyckor. "Vadhelst en människa sår, detta ska hon också skörda" står det i Galaterna 6:7 vilket bekräftar det förhållandet att våra handlingar ofrånkomligt får konsekvenser, somliga av dem mycket bittra.
Ja, människa har inte makten att vägleda sina steg (Jer 10:23 Te Bible in baic English)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Whut?! snarare tvärt om..

1 Korinterna 2:14 2000
"Den oandlige* tar inte emot vad Guds ande säger, det är dårskap för honom, och han kan inte förstå # det eftersom det måste bedömas på ett andligt sätt."
*
”fysisk”, dvs. oandlig. Grek.: psykhikọs; lat.: animạlis.
#
Matt 16:32
Men han vände ryggen till och sade till Petrus: ”Försvinn bakom mig, Satan! Du är för mig en sten att snava på, för du tänker inte Guds tankar, utan människors.”

Romarna 8:5
”De som är i överensstämmelse med köttet håller nämligen sinnet inriktat på det som hör köttet till, men de som är i överensstämmelse med anden på det som hör anden till”


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barnet:

köttet till

Vad vill du säga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Vad vill du säga?

Den som enbart tänker på sig själv kan inte se det som kommer från Gud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barnet:

Den som enbart tänker på sig själv kan inte se det som kommer från Gud.

Och vad har det med vad jag skrev att göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Och vad har det med vad jag skrev att göra?

Att du inte kan se andliga ting förmodligen.


   
SvaraCitera