Aviseringar
Rensa alla

Varför blir man religös?


Ämnesstartare

Frågar du dom flesta som säger sig av ateister vad dom tror på ,så är det Vetenskap eller evolutionen. Nej spöken -andar räknas som högre makter . De finns vetenskaps män som jobbar inom det paranormala också . Eller som ateist 'jag tror bara på mig själv ' 

hm jag undrar vilken Grundfigur uppmanar till själv dyrkan ?   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det spelar ingen roll vad ''dom flesta säger''. Ateism har per definition inget att göra med vetenskap, evolution, eller spöken. ''jag tror bara på mig själv'' är en etikett som du sätter på ateister. Det har inget med ateism att göra. Ateism är avsaknad eller avståndstagande av Gud, inget annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:
Det spelar ingen roll vad ''dom flesta säger''. Ateism har per definition inget att göra med vetenskaparrow-10x10.png, evolution, eller spöken. ''jag tror bara på mig själv'' är en etikett som du sätter på ateister. Det har inget med ateism att göra. Ateism är avsaknad eller avståndstagande av Gud, inget annat.

Vet du hur mkt ateism och satanism har gemensamt ? 


   
SvaraCitera

Aaron: Dom tror ju på Darwinismen och vetenskapen ?

 tror du att en barnslig lek med innebörder av ord är något argument eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron: Vet du hur mkt ateism och satanism har gemensamt ?

''ateism (franska athéisme, av grekiska nekande a och theo´s 'gud'), åsikten att det inte finns någon gud. Ateismens mera exakta innebörd kan vara t.ex. att satsen "det finns en gud" är falsk, eller att satser om Gud är meningslösa. Dess många utformningar hör samman med de olika gudsbegreppen. Man skiljer mellan ateism och agnosticism, tanken att man inte kan veta om det finns någon Gud.'' - National Encyklopedin.

Problemet är att du inte gillar ateism och därför hittar du på egna definitioner av det så att du kan smutskasta det.  Ateism har ingenting att göra med vetenskap, evolution,  spöken, eller egoism. Varför är det så himla svårt att förstå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron: vetenskapen ?

Vetenskapen är inte större än oss själv, den är snarare precis lika stor tycker jagGlad


   
SvaraCitera