Aviseringar
Rensa alla

Varför bloggar du eller använder dig av sociala nätverk?


Ämnesstartare

Hejsan alla!

Vi är tre tjejer som i skolan ska göra en undersökning om varför så många ungdomar använder sig utav blogg, twitter, facebook och andra stora sociala nätverks arenor.

Vi vill veta varför just du bloggar och om det är något som är extra viktigt med att blogga? Finns det någon negativ aspekt med att blogga, använda twitter eller facebook?

Vi skulle vara jätte tacksamma om ni ville ta er tid att berätta om just varför ni bloggar, eller om ni använde facebook hur mycket tid sitter ni där och kan det ibland vara jobbigt?

Mvh Anna[smile]


   
Citera

använder sociala nätverk för att kunna vädra lätt anti-sociala tendeneser utan att folk blir konfunderade


   
SvaraCitera

ventilerar ut det mesta av mitt hat för att bespara omgivningens lidande


   
SvaraCitera

Använder facebook för att kommunicera med vänner pga smidigare än telefon. That's about it.


   
SvaraCitera

jag bloggar för att jag är en så oändligt intressant person som alla vill följa. Upplever det viktigt att få ut till omvärlden vad jag äter för frukost, vad jag har för kläder på mig och vilka skönhetsprodukter jag köper.

Det jobbiga med att vara jag är att väldigt många läser min blogg så jag måste vara försiktig med hur "privat" jag är. Ibland kan jag inte gå på stan utan att folk kommer fram och vill fota med mig eller kastar saker på mig.


   
SvaraCitera

För att jag ska kunna säga att jag är social såklart[rolleyes]


   
SvaraCitera

Har en blogg för att jag ska kunna titta tillbaka om jag vill det när jag blir äldre, skriver dock inte personliga saker där (har en privat blogg till det istället).


   
SvaraCitera

ne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för inläggen 🙂
Jag har ju med blogg, twitter osv..
Men det vi vill lyfta fram är just det här med att det sociala nätverket kan vara pressande och det är så mycket fokus på olika saker som mode, skönhet etc..

Sen att blogg finns tycker jag personligen är jättebra, som en del säger man kan skriva av sig, men sen gäller det att inte vara för mycket "öppen" av sig.

Skriv gärna mer om vad som fick er att börja blogga, och vad skriver ni om. Känner ni att det finns något negativt bland alla bloggar och hur man som ungdom kan känna sig?

Hoppas inte jag var för rörig nu bara! [crazy]


   
SvaraCitera
time
 time

Det är mycket viktigt att jag får prata och ta plats och synas och älskas.

(Även om 3/4 sociala medier bara har lett till motsatsen, men ändå, rätt ska vara rätt.)


   
SvaraCitera

Folk gillar skriva och få ner sina tankar, och bloggar är inte så mobbade som andra medel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo det är sant, skrivandet i sig själv är ju jättebra. Men kan det inte vara så att många unga känner att de måste ha bekräftelse och häva sig själv som person? Långt ifrån alla som är så, men aspekten finns ju ändå..

Tack alla för att ni svarade och fortsätt gärna och skriva 🙂


   
SvaraCitera

AnnaCarolina:

Jo det är sant, skrivandet i sig själv är ju jättebra. Men kan det inte vara så att många unga känner att de måste ha bekräftelse och häva sig själv som person? Långt ifrån alla som är så, men aspekten finns ju ändå..

Precis så är det i dom flesta fall, men det är klart att de flesta inte har självinsikt nog att förstå det.


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

För att kunna stalka snygga brudar.


   
SvaraCitera

För att hålla mig a jour.


   
SvaraCitera