Aviseringar
Rensa alla

Varför Bloggar man ?


För att man har tråkigt. [smile]
(Och för att ingen av ens polare orkar diskutera med en för att man blir så uppjagad och hetsig av det.. eh...)


   
SvaraCitera

För att man kanske vill skriva av sig?
Lr, man har tråkigt. Lr man vill bli populär och tjäna pengar och samtidigt skryta om sitt liv.


   
SvaraCitera

Casquero:

Är det någon som ser det ur ett annat perspektiv eller har en annan uppfattning.

Kvinnor/flickor vill ha uppmärksamhet, för dom kan inte få tillräckligt IRL, pojkar/män ventilerar lite mer, skapar bloggar som avhandlar ett speciellt ämne, framförallt politik, för att visa upp sin agenda och locka folk till sin falang.

Bara det faktumet att kvinnor skriver om totalt menlösa saker på sina bloggar är bevis nog.


   
SvaraCitera

Det är typ terapi för mig.
Skiter väl i att få läsare. Tycker bara att det är kul att skriva av mig.
Dock klagar jag inte om det är någon som finner nöje i det jag skriver.


   
SvaraCitera

Syftet är ju att man ska ta upp vardagliga ämnen som man ska diskutera och säga sin åsikt om, så alla kan läsa. Det alla idioter gör idag är att skriva en jävla dagbok, på nätet, så alla kan läsa.


   
SvaraCitera

OF 5:

för att tömma hjärnan på skit


   
SvaraCitera

Det finns två anledningar bland de som bloggar har jag märkt.

Antingen söker de bara uppmärksamhet så som Blondibella osv..
Eller så är de sjukt emo och bara klagar om hur dåligt de mår i varje inlägg...

Det finns inget mellanting.


   
SvaraCitera

Chryseus:

Antingen söker man bara uppmärksamhet så som Blondibella osv..
Eller så är man sjukt emo och bara klagar om hur dåligt man mår i varje inlägg...

Alla som bedriver politiska bloggar, som inte har lika många läsare som Blondin "Brösta upp mot cammen" bella, vilka klassar du dessa som?


   
SvaraCitera

Sming:

Alla som bedriver politiska bloggar, som inte har lika många läsare som Blondin "Brösta upp mot cammen" bella, vilka klassar du dessa som?

Ptja.. indirekt så bloggar de ju om orättvisor i samhället som de whinar på. Nej skämt och sido, ska jag vara helt ärlig så ser jag inte de som "bloggare". Jag ser de mer som debattörer och artikel-skrivare.


   
SvaraCitera

Chryseus:

Ptja.. indirekt så bloggar de ju om orättvisor i samhället som de whinar på. Nej skämt och sido, ska jag vara helt ärlig så ser jag inte de som "bloggare". Jag ser de mer som debattörer och artikel-skrivare.

Men... det är ju en blogg dom skriver i, liksom Blondinbella skriver i sin, vad är det som gör det hon gör till bloggande, men andra som skriver på samma vis fast om helt andra saker, är artikel-skrivare eller "debattörer"?


   
SvaraCitera

För att man ska försöka få sitt liva att verka mer intressant än vad det faktiskt är, beskriva allt man gör, så att andra kan se hur man lever, och sedan diskutera allt.
Tror det handlar om typ uppmärksamhet mest.


   
SvaraCitera

daisy:

Lr

Jobbigt att skriva "eller"? 😉


   
SvaraCitera

Sming:

vad är det som gör det hon gör till bloggande

Det hon skriver om är ju bara hennes liv, som f.ö. är helt ointressant. En dagbok med lite bilder och hittepå, fast på internet.

Nej, "blogg" är bara en löjlig fluga och en digital dagbok.

Sming:

fast om helt andra saker, är artikel-skrivare eller "debattörer"?

Precis! Politiska "bloggar" liknar debattinlägg i tidningar. Men just det.. ungdomar har väl glömt att det finns riktiga tidningar nuförtiden?


   
SvaraCitera

Mow Skwoz:

Jobbigt att skriva "eller"? 😉

Ja. Väldigt. Jobbigt. Lr. Hur? 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att man vill att folk ska bry sig...


   
SvaraCitera