Aviseringar
Rensa alla

Varför bränna bh?


Ämnesstartare

För att de var dumma i huvudet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nått måste man väl bränna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det jag skrev har inget med förr i tiden att göra, utan var en artikel jag läste om att vi kanske bör bränna våra BH:s.


   
SvaraCitera

Unexpected:

Många tjejer, speciellt sådana som har större än c eller så, uppskattar ju sin bh ganska mycket.

det var ju symboliskt

(skulle inte klara mig utan min bh!!)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att bevisa sitt obehov av män, och deras krav på kvinnan, typ. Ett tag var det inte okej att bära bh, de såldes knappt osv. Folkrörelse, helt enkelt.

Lyckligtvis insåg de att bhn faktiskt är ett skönt hjälpmedel för många, och slutade vara mongo...

Möjligtvis att man kan bränna korsetter och klaga på förtryck och krav, liksom, men bh:ar... de är ju nice 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dörrhandtaget:

det var ju symboliskt

Symbol för vad? [smile]

standby:

för att bevisa sitt obehov av män, och deras krav på kvinnan, typ.

Men liksom... Jag förstår inte riktigt kopplingen mellan mäns förtryck av kvinnor och bhar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill ha min BH. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

bevisa sitt obehov av män

Hahahahahahaha. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speciellt eftersom bhn uppfanns av en kvinna också. Hahaha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Men liksom... Jag förstår inte riktigt kopplingen mellan mäns förtryck av kvinnor och bhar.

Inte jag heller.. Om män fick bestämma så är jag rätt säker på att bhar skulle sluta tillverkas 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

Inte jag heller.. Om män fick bestämma så är jag rätt säker på att bhar skulle sluta tillverkas 😀

det tror jag inte däremot, många män, och kvinnor, tycker ju att bröst blir äckliga så fort dom börjar hänga lite [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

det tror jag inte däremot, många män, och kvinnor, tycker ju att bröst blir äckliga så fort dom börjar hänga lite [zzz]

mah, fast skulle man tycka det om man var van? Jag trornte det... Och så får man ju se lite schyssta nipples så fort det blir kallt! Vi får göra lite empiriska tester och se vad som föredras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

mah, fast skulle man tycka det om man var van? Jag trornte det... Och så får man ju se lite schyssta nipples så fort det blir kallt! Vi får göra lite empiriska tester och se vad som föredras.

Jag tänkte mer på personer som är 30+ eller så, eller när nu brösten börjar hänga ^^

jag förstår faktiskt inte varför så många använder bh hela tiden, om man har stora bröst är det väl bekvämast så, men för lite mindre är det ju inte så nödvändigt alltid.


   
SvaraCitera

Unexpected:

Symbol för vad? [smile]

jämlikhet,, att vägra förtryck


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dörrhandtaget:

jämlikhet,, att vägra förtryck

men vad har bhn med någonting att göra?


   
SvaraCitera