Aviseringar
Rensa alla

Varför bryr vi oss


Ämnesstartare

jag bryr mig lika mkt/lite om random svensk som jag bryr mig om random inföding i djungeln..... kanske är 1sam om d....
 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FNÖ:

jag skulle gräta  mig till döds om tex robert downey jr dog men våran kung kan gå och hänga sig 

this! <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pga världen och livet är större än en själv, faktiskt. Känns rätt meningslöst att inte bry sig om någonting annat än ens egna lilla bubbla, åtminstone för mig.


   
SvaraCitera

Sägmig:
Varför bryr man sig om saker och ting, tex han som knivhögen i malmö eller vad det var

Varför bryr man sig om personer man inte känner, bara för vi har vetskap om det

de dör 2 personer varje sekund

Good Luck 

Jag kan säga jag bryr mig inte om personerna men att visa med lidande gör man för att visa att man bryr sig lite iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
jag bryr mig lika mkt/lite om random svensk som jag bryr mig om random inföding i djungeln..... kanske är 1sam om d....

Ja, svenska skattebetalare tycker i alla fall något annat. Jag menar vi lägger ohyggligt mycket mer pengar på välfärd och sjukvård till våra egna befolkningen än vad vi ger i bistånd. Dör någon på andra sidan jordklotet av svält bryr sig ingen. Dör någon i Sverige på grund av brist på sjukvård blir det i princip upplopp. 


   
SvaraCitera

NiklasW:
Man bryr sig om de man kan relatera till. Jag bryr mig mer om min familj än en familj jag inte känner. Jag bryr mig mer om folket i min nation än vad jag bryr mig om folket i en annan nation. Jag bryr mig mer om en slumpvis person i Sverige än vad jag bryr mig om en slumpvis person på andra jordklotet. Det är så vi människor fungerar.

De som du säger håller jag med om!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att man kan känna sympati för andra människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
för att man kan känna sympati för andra människor.

FEEEEEEEEL GÅNGER 73!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
för att man kan känna sympati för andra människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle kunna bero på människans vilja att tillhöra en grupp som vi skyddar och tar hand om, för att förhoppningsvis också få det tillbaka som slutligen gynnar överlevnaden


   
SvaraCitera