Aviseringar
Rensa alla

Varför Cannabis är farligt att förbruka.


Ämnesstartare

Varför inte bara röka skiten, vara glad och skita i de minimala, om ens existerande, negativa konsekvenserna? Jag är för tillfället full utav bara fan, mår piss och vill inte ens tänka på hur jag kommer må när jag vaknar upp, allt för sent under morgondagen. Hade jag istället rökt en spliff hade jag mått som en gud, somnat fint och mått ovanligt bra på morgonen.

Vill man absolut berusa sig är det tråkigt nog bra mycket lättare samt mer socialt accepterat att skaffa sig den ondskefulla och förödande drogen, alkohol. Vilken jävla värld vi lever i!


   
SvaraCitera

Folk säger att det handlar om kultur. I vissa delar av världen är alkohol mer tabubelagt än vad cannabis är och i vissa delar av världen är det vise versa.

Det alla nog vill veta och ha en bra och säker källa på är, om det är lindrigare eller värre än alkohol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amore:

Joint ökar risken för schizofreni.

Så om man röker det i en pipa eller en bong så finns det ingen risk för schizofreni? [confused]

Troll btw

Rancid:

Det alla nog vill veta och ha en bra och säker källa på är, om det är lindrigare eller värre än alkohol.

75 tusen människor dör varje år i USA av alkohol, och ännu fler om man räknar med mord, våld, bilkörning som sker under påverkan av alkohol.

0 människor dör varje år i USA av cannabis, inklusive händelser som skett under påverkan av drogen.

Räcker det som bevis?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Återigen en ordbajsning utan källa. Rubbish.


   
SvaraCitera

McLuver:

Räcker det som bevis?

Det jag tänkte på var snarare vad som är farligast för individen itself.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amore:

Cannabis försämrar individens förmåga att använda sin intellektuella kapacitet och förmågan att reflektera över sig själv

Amore:

Cannabis försämrar korttidsminnet och förmågan till logiskt tänkande.

I wish[surprised]


   
SvaraCitera

Troll.
Om inte; http://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentationsfel [bigsmile]
Ungefär som Stringburka skrev, ex. bara för att B följer A behöver inte B vara ett resultat av A.
Till exempel, under sommaren äter man mer glass. Under sommaren är det färre förkylningar. Glass = förkylningsmedicin.

TACK OCH HEJ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shorty00:

då slipper man föda ett fetto, som min mor gjorde, haha 4,5 kg

4,5 är ju inte så farligt, min morbror var 5,3 när han kom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok [y]


   
SvaraCitera

Jag tycker inte det låter ett dugg konstigt, för vissa kan det säkert hända. Du har ju bara vinklat det, bara berättat om de negativa effekterna, och då är dte klart att det låter väldigt dåligt.
[y]


   
SvaraCitera

Amore:

vändning,

Inga av dessa argument är relevanta för mig. Jag äger min kropp och således rätten att bruka den som jag behagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Inga av dessa argument är relevanta för mig. Jag äger min kropp och således rätten att bruka den som jag behagar.

Och sen kom du på att det är andra människor som får betala dina och alla pundares framtida behandlingsprogram, i form utav skatter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Och sen kom du på att det är andra människor som får betala dina och alla pundares framtida behandlingsprogram, i form utav skatter.

Jobba svart då[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Och sen kom du på att det är andra människor som får betala dina och alla pundares framtida behandlingsprogram, i form utav skatter.

lätt värt det ifall man räknar med att de inte skaffar barn. att betala för dina barns skolgång kommer att kosta mig en förmögenhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

lätt värt det ifall man räknar med att de inte skaffar barn. att betala för dina barns skolgång kommer att kosta mig en förmögenhet.

Och vart vill du komma? Bidrar pundare och knarkande till framtidens samhälle?


   
SvaraCitera