Aviseringar
Rensa alla

Varför Cannabis Hasch Marijuana är OLAGLIGT


Ämnesstartare

Detta är en väldigt enkel fråga att besvara själv bara man tänker lite längre än näsan räcker. Vad legalisera Marijuana innebär är att arbets prestandand på mycket arbetare skulle sänkas, folk skulle troligen i mina spekulationer i viss andel sluta arbeta. Vad detta innebär för regeringen är mindre skatt, mindre pengar till deras förfogande.

Tänk själv ni som har testat denna drog "mycket grovt uttalat" så vet ni vilken underbar sjänsla som får en att stirra på en windows media players bakrunds bilder i 2 timmar sträck. Det är extremt mycket propaganda runt denna medicin "som den borde heta". när jag själv testade den så vart många jag känner chockade, jag förstod inte själv hur lurad jag hade blivit innan jag testade den. Att göra denna produkt olaglig är enbart för regeringens vinning och förlust.

Om den skulle legaliseras så borde den säljas av ett monopolt företag som styrs av styrelsen. och använding skulle kräva att man har ett slags problem somm tillexempel, stress, epilepsi och fler, marijuana har visats vara extremt bra för sånna som lider av epilepsi.

det finns många andra förklaringar som flyter omkring i mitt huvud som jag hade kunna lägga till men jag har icke lust att skriva en bok just nu.

Kommentera gärna era åsikter om saken så jag kan fundera på det, och låta andra förstå varför denna planta är olaglig.

Men lägg detta på minnet förlusten i pengar skulle stiga över vinningen i legalisering. Skatte pengar idag är 30% av vad alla tjänar i svergie. [y]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Den kriminella gruppen som tjänar mest pengar i världen är de som säljer cannabis, ska man låta dessa pengar gå i mördares och vapensäljares händer? "i vissa fall"

[love]!LEGALISERA CANNABIS![love]

Goverment Profit!


   
SvaraCitera
smisk

Jag skulle kunna dela med mig av mina åsikter...

...men din stavning får mig att komma på andra tankar angående drogerna i fråga.


   
SvaraCitera
time
 time

Johannes_QQ:

så vet ni vilken underbar sjänsla som får en att stirra på en windows media players bakrunds bilder i 2 timmar sträck.

Känns som att du inte vet så mycket om cannabis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta är enbart en tanke ställare till sånna som debaterar. min stavning har inget med saken att göra och din så kallade förelämpning kan du spara till sånna som har mognat lika söligt som du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Känns som att du inte vet så mycket om cannabis.

jag har rökt det många gånger. har slutat nu efter att sos satt mig på en 6 månaders undersökning av mig och min famailj. jag utsätter dom inte för det igen för min egen vinning 🙂

verkar som off topic kommentare är populära


   
SvaraCitera

jaha men varför ska man bry sig om lagar som är tottalt korkade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Johannes_QQ:

sjänsla

Haha åh [love]

Ont: det är väl olagligt av en anledning iaf. Mer behövs kanske inte sägas.


   
SvaraCitera

Johannes_QQ:

Varför Cannabis Hasch Marijuana är OLAGLIGT

Detta är ingen fråga utan ett påstående.

Vill du däremot ha svar på varför det är olagligt, beror det på att nykterhetsorganisationer har ett väldigt starkt fäste i maktens överskikt i Sverige.

Vi programmeras sedan barnaben att vara en produktiv del av vårt samhälle. En produktiv medborgare är också nykter.

Hade det inte varit i princip omöjligt, hade alkohol för länge sedan blivit banlyst.


   
SvaraCitera

Johannes_QQ:

din så kallade förelämpning kan du spara till sånna som har mognat lika söligt som du.

Att påpeka fakta är inte någon förolämpning*.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Detta är ingen fråga utan ett påstående.

Vill du däremot ha svar på varför det är olagligt, beror det på att nykterhetsorganisationer har ett väldigt starkt fäste i maktens överskikt i Sverige.

Hade det inte varit i princip omöjligt, hade alkohol för länge sedan blivit banlyst.

är en av många fler av förklarningarna som finns

🙂 men tack för upplysningen, mycket välkommet


   
SvaraCitera

Johannes_QQ:

är en av många fler av förklarningarna som finns

Nej nej, det är den enda anledningen. Alla mindre anledningar du kan finna, kan du också finna en direkt koppling till detta.


   
SvaraCitera
time
 time

Alltså, det är olagligt för att alla är rädda för saker som är okända. Hade alkohol kommit in i bilden idag hade det blivit störtförbjudet omedelbums. Det är bara lagligt för att det är en så djupt inrotad del av vår kultur.

Sen tycker jag att man ska se lite på hur folk beter sig på krogen. Om du ser två snubbar slåss, har de då troligtvis intagit a) alkohol eller b) cannabis? [rolleyes]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Om du ser två snubbar slåss

Har faktiskt aldrig varit med om något krogslagsmål eller slagsmål öht på fyllan, så är övertygad om att detta är en myt. [cute]

timeisrunningout:

Alltså, det är olagligt för att alla är rädda för saker som är okända. Hade alkohol kommit in i bilden idag hade det blivit störtförbjudet omedelbums. Det är bara lagligt för att det är en så djupt inrotad del av vår kultur.

Och det är egentligen just därför att det är så udda att det kan vara så olagligt i Nordamerika. Jag menar t.o.m. Storbritannien har legaliserat det. [shake]


   
SvaraCitera

Johannes_QQ:

Men lägg detta på minnet förlusten i pengar skulle stiga över vinningen i legalisering.

Går ju givetvis bara att spekulera i, men det är absolut inte säkert. Skulle cannabis legaliseras och säljas skulle det nog beskattas jävligt grovt, medan man också hade sparat in pengar på saker som polisaktioner (ingen mer razzia för att du misstänks ha köpt cannabis, liksom). Någon vidare belastning för samhället lär gemene cannabisrökare heller inte bli, men du går på som om varenda rökare blir arbetslös. Varför?

Jonnybravo91:

Att påpeka fakta är inte någon förolämpning*.

"Du är fet, luktar illa och har inga vänner"


   
SvaraCitera