Aviseringar
Rensa alla

varför ditt/dina/inga husdjur?


Ämnesstartare

Till er som har husdjur:
varför har du valt just DET djuret?
(t.ex varför kanin? osv)

Till er som inte har husdjur:
varför har du valt att inte ha husdjur? 


   
Citera

Eftersom det är lättare att donera pengar t djurorganisationer än å ta hand om ett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har två katter. köpta som vuxna av en familj som blev allergisk mot dom. 
anledning till att det blev just katter var för att det var det enda djuret jag och min sambo kunde komma överens om. 


   
SvaraCitera

får inte ha husdjur där jag bor + kan inte ändå pga sömnproblem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
Eftersom det är lättare att donera pengar t djurorganisationer än å ta hand om ett.

vilka djurorganisationer donerar du pengar till? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
får inte ha husdjur där jag bor + kan inte ändå pga sömnproblem

tråkigt, hur bor du?
det finns massa husdjur som inte stör när man sover!
fiskar, spindlar, jättesniglar osv. 


   
SvaraCitera

stereo total:

vilka djurorganisationer donerar du pengar till? 

Djurensrätt och WSPA. 


   
SvaraCitera

skulle alltid vilja ha ett husdjur men de krävs att man tar hand om det, vill ha det länge, och det skulle inte trivas i min trånga lägenhet där det inte kan gå ut 🙁


   
SvaraCitera

har två zebrafinkar

har tyckt om sådana sedan jag hade praktik på ekologiavdelningen på lunds universitet i åttonde klass, då jag fick hjälpa till med märkning, undersökningar och att städa burar


   
SvaraCitera

Jag har flera katter o jag har planerat att köpa en hund men inte bestämt vad det ska bli för ras än. Varför det blev just katter beror väl på att "alla" på landet har katter. Samt att katter är mycket lättare att ha om man reser bort några timmar eller några dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

khgfghj:
skulle alltid vilja ha ett husdjur men de krävs att man tar hand om det, vill ha det länge, och det skulle inte trivas i min trånga lägenhet där det inte kan gå ut 🙁

beror på vad du skaffar för husdjur. men det låter som att du bara har tänkt på katt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stortrollet:
Jag har flera katter o jag har planerat att köpa en hund men inte bestämt vad det ska bli för ras än. Varför det blev just katter beror väl på att "alla" på landet har katter. Samt att katter är mycket lättare att ha om man reser bort några timmar eller några dagar.

hur bor du? hus? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den sekundära pycnoharkessiska teorin:
har två zebrafinkar

har tyckt om sådana sedan jag hade praktik på ekologiavdelningen på lunds universitet i åttonde klass, då jag fick hjälpa till med märkning, undersökningar och att städa burar

skulle du kunna tänka dig att ha några andra husdjur? 


   
SvaraCitera

stereo total:

skulle du kunna tänka dig att ha några andra husdjur? 

ja, tkr om djur hur mycket som helst men vill inte ha något djur som inte skulle må bra här. hade helst haft en eller flera katter som bodde här. samtidigt tror jag att många djur skulle ha det bättre med mig än någon annanstans. finns dock allergiker här hemma så vi kan inte ha några andra djur+rätt lite plats. 


   
SvaraCitera

Har sex st katter. Har haft katter ända sedan jag var liten och har alltid varit en kattmänniska samt de sköter sig själva i mycket större utsträckning än andra djur.


   
SvaraCitera