Aviseringar
Rensa alla

varför ditt/dina/inga husdjur?


stereo total:

beror på vad du skaffar för husdjur. men det låter som att du bara har tänkt på katt. 

jag vill inte ha nåt bur-djur.


   
SvaraCitera
Kudhos

Vill ha husdjur.

Men då vill jag gärna ha en hund.

Men jag har inte tiden. Ingen tid = dumt att skaffa ett djur som kräver mer tid.


   
SvaraCitera

stereo total: varför har du valt att inte ha husdjur?

Aktivt väl är det väl inte? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den sekundära pycnoharkessiska teorin:

ja, tkr om djur hur mycket som helst men vill inte ha något djur som inte skulle må bra här. hade helst haft en eller flera katter som bodde här. samtidigt tror jag att många djur skulle ha det bättre med mig än någon annanstans. finns dock allergiker här hemma så vi kan inte ha några andra djur+rätt lite plats. 

hur gamla blir fåglarna? är dom lätta att flytta med? 

atheos:

Aktivt väl är det väl inte? 

nä men det lät snyggare om jag skrev så pga att första frågan är formulerad på det sättet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

khgfghj:

jag vill inte ha nåt bur-djur.

finns terrariedjur också.  


   
SvaraCitera

Har en hund, för att hundar är bäst. 


   
SvaraCitera

stereo total: nä men det lät snyggare om jag skrev så pga att första frågan är formulerad på det sättet.

aha, ahh du uttryckte dig snyggt. men blev förvirrad. :$


   
SvaraCitera

skaffar katt så fort jag har ett stadigt boende, där kattfan också kan gå ut


   
SvaraCitera

stereo total:

hur bor du? hus? 

Ja, stor egen fastighet på landet. Mina föräldrar bor också här.  Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diamond:
Har en hund, för att hundar är bäst. 

vilken ras och varför? 


   
SvaraCitera

Skulle även kunna tänka mig att framöver köpa några får o några höns. Dock inte hästar... är rädd för hästar... dom är för stora.   Ledsen


   
SvaraCitera

jag har inget husdjur. det har jag valt av flera anledningar:
1. jag bor hemma. att ta in ett husdjur skulle innebära en omställning för andra än mig själv - något jag inte kan antaga att de går med på.
2. jag har ingen ordentlig ekonomi med vilken jag skulle kunna ta hand om dem ordentligt. djur bör bli vaccinerade, märkta, ha en försäkring, få hälsosam, kvalitativ mat, stimulerande miljö (leksaker etc). jag kan ej ge det just nu.
3. jag har inte riktigt tid att ta hand om ett eller flera djur.
4. i dagsläget behöver jag fokusera mer på mig själv och stabilisera min egen tillvaro. tills dess vill jag inte ta på mig ansvar över en annan individs välbefinnande, då det skulle försumma oss båda.

i framtiden kommer jag nog att vilja skaffa ett eller ett par djur. gärna en katt. kanske en hund. vi får se lite. jag kommer förmodligen vara på resande fot i ganska hög utsträckning i framtiden. är jag inte det, kan jag dock tänka mig ta in en mindre flock av kattdjur. det vore trevligt.


   
SvaraCitera

stereo total:

vilken ras och varför? 

Cavalier king charles spaniel, för att den rasen är den finaste.


   
SvaraCitera

stereo total: varför har du valt att inte ha husdjur?

Inte uppvuxen med husdjur, känner därför inget behov av att husdjur. Jag saknar intresse för djur samt tar tid, plats, luktar illa och smutsar ner så känner inte behov av att ha någon form av husdjur.


   
SvaraCitera

Ganon:
Har sex st katter. Har haft katter ända sedan jag var liten och har alltid varit en kattmänniska samt de sköter sig själva i mycket större utsträckning än andra djur.

Bor grannens katt fortfarande hos dig? Glad


   
SvaraCitera