Aviseringar
Rensa alla

Varför dricker ungdomar mindre alkohol? (Poll: När började du dricka?)


mynona

Zymba: 18<

Jag hade smakat tillfälligt tidigare dock. Ämne: det är omodernt helt enkelt, men ja som vissa hävdar beror det väl mer på var man bor. På landsbygden dricker man nog, i städerna tar man andra former av stimuli. möjligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var nog 20 första gången jag testade mina gränser på riktigt iaf, d.v.s. spydde. 


   
SvaraCitera

Zymba: 15

OBS, började fezta mer regelbundet först vid 17-års åldern.


   
SvaraCitera

Började vid 18 typ. Men testade ju lite innan, men ingen riktig fylla.


   
SvaraCitera

Tror att en del ungdomar som vanligtvis bara festat har börjat träna och så vidare. Och att kidsen har blivit lite tråkigare.

Lite hälsosammare, lite töntigare. OBS, det är naturligtvis bra att ungdomarna super mindre, men man är ju så jävla reaktionär och enögd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Vad tror ni att det beror på?

Kanske ungdomar tränar och dricker proteinshakes oftare nu har och minskat på festandet och alkoholintaget?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Just det, hälsohetsen också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

14 var det väl. Blev kräkfull första gången vid ca 15 dock. Men har lagt ned det där nu pga det stjälper ju mer än det hjälper etc.


   
SvaraCitera
Gifted

Runt 13:00 idag, en bira till lunchen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag röstade blankt. Jag har i princip aldrig druckit regelbundet och mitt inmundigande av alkohol består kanske av en, två cider, en öl och/eller tre, fyra glas vin, på ett år. Ibland knappt det.


   
SvaraCitera
reben

gymnsiet dvs 16


   
SvaraCitera
Kudhos

Drack första gången vid typ 15 på någon fest. Dricker inte regelbundet idag. 

Tror att alkoholintresset finns hos många, men att alkohol har fått en negativ anknytning som vissa vill ta avstånd från. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll: kidsen har blivit lite tråkigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tolv år. Dröjde nästan tre år innan jag började dricka med kompisar, dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det har väl helt enkelt blivit mer accepterat med andra umgängesformen, jag tycker mig se hur nördens gamla LAN-kungadöme av ICA-cola och succesivt fallerande hygien har blivit folkligare och mer accepterat exempel. Det är nog allt färre svenska ungdomar som lever något slags  70-talsliv där man hänger på parkeringen vid EPA's torg och hoffar lim. På gott och ont förstås, det finns nya umgängesformer.


   
SvaraCitera